Hrvatski hotelijeri smanjuju cene i u sezoni
ZAGREB: Poučeni prošlogodišnjim iskustvom nesigurnog turističkog tržišta hrvatski hotelijeri i vlasnici kuća ovu sezonu započeli su akcijskim cenama, last minit ponudama i popustima do čak 35 odsto i to ne samo za period predsezone, već i u glavnoj turističkoj sezoni, piše zagrebački Jutarnji list.
I najveći hotelijer Valamar Rivijera, i Plava Laguna, i Liburnija Rivijera, ali i kompanija Blusan - svi oni su na tržištu prisutni s ponudama posebnih cena na koje su se prošle sezone odlučivali ipak tek s početkom glavne sezone, kad je negde u drugom delu juna postalo jasno da su godine dvocifrenog rasta broja gostiju prošlost.
Ove godine sudeći prema aktuelnim dešavanjima nema mesta zabrinutosti s obzirom na to da hotelijeri zapravo pokazuju da su savladali tehniku upravljanja prihodima.
Sanja Čižmar iz kompanije HD Konsalting kaže da je pogrešno porediti ovogodišnju cenovnu politiku hotelijera s prošlogodišnjom, jer je stanje na konkurentskim tržištima bitno drukčije.
Veruje da većina hotelijera kontinuirano prati svoje buking trendove jer je to jedini način da definišu pravu cenu u pravom trenutku.
Sagovornik Jutarnjeg lista i dobro upućen izvor iz turističkog sektora otkriva da prosečna cena pansiona po osobi na Jadranu za dan iznosi 61 evro, u Turskoj je tu uslugu moguće dobiti za 51 evro, a najniže prosečne cene vrede u Tunisu gde dan pansiona staje samo 38 evra.
"Neki kažu da su naši hotelijeri već snizili cene, ali može se reći da je to sniženje došlo veoma prekasno, posebno s obzirom na činjenicu da je naša konkurencija bitno ranije krenula s korekcijom cena", kaže sagovornik Jutarnjeg i pozorava da su prošle sezone prve naznake problema na turističkom tržištu stigle negde s početkom juna.
I Sanja Čižmar poručuje da će se glavna bitka ove godine voditi za visoku sezonu, dva letnja meseca kada su i cene najviše, a pritom će najmanje problema, kaže, imati oni hotelijeri koji su investirali i modernizovali svoju ponudu.
"Već današnji trendovi pokazuju da takvi hotelijeri generalno imaju manje problema u privlačenju potražnje. Iskustvo pokazuje da se prvo pune najbolji hoteli, a oni generalno imaju i najveće stope zauzetosti. Informacije s tržišta govore i da hoteli s dobrim proizvodom imaju i dobar booking za postsezonu", kaž Čižmar.