Хрватски хотелијери смањују цене и у сезони
ЗАГРЕБ: Поучени прошлогодишњим искуством несигурног туристичког тржишта хрватски хотелијери и власници кућа ову сезону започели су акцијским ценама, ласт минит понудама и попустима до чак 35 одсто и то не само за период предсезоне, већ и у главној туристичкој сезони, пише загребачки Јутарњи лист.
И највећи хотелијер Валамар Ривијера, и Плава Лагуна, и Либурнија Ривијера, али и компанија Блусан - сви они су на тржишту присутни с понудама посебних цена на које су се прошле сезоне одлучивали ипак тек с почетком главне сезоне, кад је негде у другом делу јуна постало јасно да су године двоцифреног раста броја гостију прошлост.
Ове године судећи према актуелним дешавањима нема места забринутости с обзиром на то да хотелијери заправо показују да су савладали технику управљања приходима.
Сања Чижмар из компаније ХД Консалтинг каже да је погрешно поредити овогодишњу ценовну политику хотелијера с прошлогодишњом, јер је стање на конкурентским тржиштима битно друкчије.
Верује да већина хотелијера континуирано прати своје букинг трендове јер је то једини начин да дефинишу праву цену у правом тренутку.
Саговорник Јутарњег листа и добро упућен извор из туристичког сектора открива да просечна цена пансиона по особи на Јадрану за дан износи 61 евро, у Турској је ту услугу могуће добити за 51 евро, а најниже просечне цене вреде у Тунису где дан пансиона стаје само 38 евра.
"Неки кажу да су наши хотелијери већ снизили цене, али може се рећи да је то снижење дошло веома прекасно, посебно с обзиром на чињеницу да је наша конкуренција битно раније кренула с корекцијом цена", каже саговорник Јутарњег и позорава да су прошле сезоне прве назнаке проблема на туристичком тржишту стигле негде с почетком јуна.
И Сања Чижмар поручује да ће се главна битка ове године водити за високу сезону, два летња месеца када су и цене највише, а притом ће најмање проблема, каже, имати они хотелијери који су инвестирали и модернизовали своју понуду.
"Већ данашњи трендови показују да такви хотелијери генерално имају мање проблема у привлачењу потражње. Искуство показује да се прво пуне најбољи хотели, а они генерално имају и највеће стопе заузетости. Информације с тржишта говоре и да хотели с добрим производом имају и добар booking за постсезону", каж Чижмар.