Hrana iz Srbije uskoro u marketima UAE
BEOGRAD: U vodećim trgovinskim lancima u Ujedinjenim Arapskim Emiratima(UAE) tokom proleća očekuju se novi proizvodi iz Srbije.
Domaće kompanije, koje su se uspešno predstavile na nedavnom Međunarodnom sajmu prehrane "Gulfood" u Dubaiju, intenzivno pregovaraju sa poslovnim partnerima o izvozu proizvoda na tržište Bliskog istoka, a očekuje se i realizacija prvih izvoznih ugovora.
Kako saopštava Privredna komora Srbije, 14 srpskih kompanija prehrambene industrije je, u organizaciji PKS i Razvojne agencije Srbije, predstavilo od 14. do 20 februara svoje proizvode i izvozni potencijal na 25. međunarodnom sajmu "Gulfud", koji se svake godine održava u Dubaiju.
Ova manifestacija okuplja vodeće proizvođače i prerađivače hrane sa svih kontinenata i predstavlja najznačajniji sajam prehrambene industrije na Bliskom istoku.
U saradnji sa Kancelarijom PKS u Dubaiju, našim izlagačima organizovani su susreti sa predstavnicima najvećih trgovinskih lanaca u Ujedinjenim Arapskim Emiratima. Tokom sajma privrednici su imali više od stotinu sastanaka sa trgovcima i distributerima, a Privredna komora Dubaija organizovala je panel diskusiju o potencijalu tržišta i mogućnostima unapređenja spoljnotrgovinske razmene Srbije i UAE u oblasti industrije hrane.
"Konkretizacija saradnje sa trgovinskim lancima već je počela. Siguran sam da će poslovi biti uspešni i da će sve više novih proizvoda iz Srbije biti na tržištima Bliskog istoka", kaže Marko Selaković, rukovodilac Kancelarije PKS u Dubaiju.
Poslovna zajednica UAE i Privredna komora Dubaija, dodaje, prepoznaju Srbiju kao pouzdanog partnera koji nudi prehrambene proizvode izuzetnog kvaliteta.
"Da bismo tu pozitivnu percepciju potpuno iskoristili, treba više da radimo na brendiranju, sertifikaciji i stabilnosti količina, kako bi se uključili u globalnu utakmicu”, navodi Selaković.
Danijela Strižak, pomoćnik direktora u Sektoru za strateške analize, usluge i internacionalizaciju u PKS, ističe da im se svake godine prijavljuju nove kompanije sa dobrim asortimanom proizvoda, što govori o spremnosti naših privrednika da izađu van okvira regionalnog i tržišta EU, i pokušaju da se pozicioniraju gde su i svi veliki svetski igrači.
"PKS se trudi da privrednicima bude ne samo savetodavna podrška, već i na terenu, u čemu nam pomaže naša kancelarija, ali i komora Dubaija. Nadamo se da će poseta visoke delegacije Privredne komore Dubaija, planirana početkom aprila, pomoći realizaciji naših planova i daljem unapređenju poslovnih aktivnosti", dodala je Strižak.
I srpski izlagači na sajmu "Gulfud" vide velike mogućnosti na tržištima UAE i Bliskog istoka.
“Odlazak na ''Gulfud'' bio je odlična prilika da se direktno upoznamo sa zahtevnim tržištem UAE i susednih zemalja. Sledeći korak je dobijanje Halal sertifikata od sertifikacione kuće koju priznaje ESMA, što će značiti dodatnu potvrdu kvaliteta koja je neophodna za pozicioniranje proizvoda”, izjavila je Sandra Avramovski, osnivač i direktor firme "Cold Pressok”.
Za Miroslava Radivojevića, vlasnika paraćinske kompanije "Natura Gusto”, sajam je novo iskustvo i potvrda da su na pravom putu, da imaju proizvode prepoznatljive ne samo na domaćem, već i na svetskom tržištu.
"To su potvrdili mnogobrojni posetioci raznih zemalja koji su zainteresovani da budu naši distributeri. Da bismo ostvarili saradnju i ušli na tržište UAE, moramo da ponudimo konkurentne cenovne uslove, fleksibilnost prilagođavanja ukusa ili pakovanja potrebama tamošnjeg tržišta”, ističe Radivojević.
Miloš Mijović, komercijalni direktor kompanije "MK Agrikaltur", koja posluje u sklopu MK Grupe, izrazio je izuzetno zadovoljstvo pripremom i organizacijom nacionalnog paviljona Srbije na ovogodišnjem "Gulfud"-u.
"Za kompaniju PIK Bečej sajam je bio uspešan, održali smo nekoliko izuzetno važnih sastanaka koji su doneli konkretne pomake, a uskoro očekujemo i realizaciju određenih projekata. Prepoznatljivost naših proizvoda na Bliskom istoku i iskustvo koje imamo iz prethodnih nekoliko godina umnogome su doprineli većoj uspešnosti našeg izlaganja, tako da ćemo nakon ovog sajma ojačati postojeće i uspostaviti nove partnerske odnose, kao odličan zalog za budućnost i potvrdu već dokazanog kvaliteta proizvoda”, rekao je Mijović.