Gazde odbiju pa ignorišu kandidate za posao
Gotovo 77 odsto kandidata koji se prijave ze poslove preko konkursa ne dobije povratnu informaciju od poslodavca. Miloš Turinski iz „Infostuda” kaže da je to alarmantan podatak.
– U 21. veku su to tri klika – dodao je Turinski, i naglasio da nedobijanje informacija može obeshrabriti one koji traže posao.
On je rekao da je to rezultat istraživanja koje se zove „Oceni put do posla” i sprovodi se više od deset godina.
– Tu pitamo kandidate, ne poslodavce, kako je prošao proces selekcije i regrutacije od trenutka kada su poslali prijavu do samog kraja – da li su dobili povratnu informaciju o ishodu konkursa – kazao je Turinski.
Po njegovim rečima, to je alarmantan podatak, jer su u pitanju veliki procenti.
– Ako pogledamo od 2008. godine ka ovoj godini, taj procenat je išao naniže, ali beznačajno malo – od 80 odsto se spustilo do 77. I dalje je taj procenat visok, veliki je broj poslodavaca koji ne daje nikakvu povratnu informaciju – rekao je Turinski.
Istakao je da je u i istraživanju ocenjivano više od 21.500 oglasa za posao, što čini više od 6.000 pojedinačnih poslodavaca.
– Gledali smo da poslodavci koji ocenjujemo budu samo oni koji su imali minimum tri oglasa na godišnjem nivou – kaže Turinski. – Nismo uvrstili poslodavce koji su imali samo jedan oglas, već smo hteli realnu sliku.
Ukazao je na to da zakon ne može obavezati poslodavce i uticati na njih da daju povratnu informaciju, radi se o kulturi poslodavca i vođenju računa o ličnom trendu kako će se postaviti prema kandidatu i šire.
Poslodavci na nekim konkursima dobijaju i više od 500 prijava i onima koji sede s druge strane, to jest menadžerima, to nije osnovni posao.
– To je mnogo posla za njih, moramo da vratimo loptu na njihov teren, omogućeno je da putem automatske poruke pošaljete poruku „Žao nam je, niste prošli” – ukazuje Turinski. – Apelujemo na kandidate da direktno kontaktiraju s poslodavcima posle konkursa – da pitaju kako su prošli i gde mogu da budu bolji.
– Mi imamo primer – svi kandidati koji su odgovorili da nisu dobili povratnu informaciju su ujedno pitani da li bi ponovo konkurisali kod istog poslodavca, 65 odsto njih je reklo da ne bi više nikada konkurisalo, a 70 odsto ne bi čak tog poslodavca preporučilo bližem poznaniku ili prijatelju – istakao je Turinski.
Kako kaže, poslodavci moraju da počnu da vode računa o tome.
– Imamo sve manje i manje kvalitetnih kadrova i sve se teže popunjavaju slobodna radna mesta, krajnje je vreme da poslodavci obrate pažnju kako će izgledati u javnosti, kako će se predstaviti kandidatima – rekao je Turinski.
E. Dn.