Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

DNEVNIK NA LICU MESTA: Probijena desna tunelska cev u Čortanovcima (foto)

04.04.2020. 11:53 11:59
Piše:
Foto: S. Šušnjević/Probijena desna tunelska cev u Čortanovcima

Probijanjem zemljanog zida debelog oko 20 centimetara juče u 11.10 sati u Čortanovcima je spojena jedna od dveju tunelskih cevi na deonici brze pruge Beograd–Budimpešta, čije iskopavanje je počelo pre nešto manje od dve godine i s južne i sa severne strane brda.

Za svega 17 minuta od trenutka kada je direktor ogranka kompanije „RŽD internešenel” u Srbiji, koja izvodi radove na deonici pruge za brzinu vozova do 200 kilometara na sat od Stare Pazove do Novog Sada, Mansurbek Sultanov dao znak ekipi radnika s južne strane tunela, uklonjena je poslednja zemljana barijera i desna tunelska cev je probijena, što je dočekano aplauzom s obe strane i otvaranjem šampanjca.

Tunel u Čortanovcima sastoji se od dve paralelne jednokolosečne cevi, čija ukupna dužina je 2.242,5 metra. Desna cev, koja je juče prokopana, duga je 1.086,5 metara. Leva će, kako je juče rekao Sultanov, biti prokopana u junu, kako je i predviđeno dinamikom radova.

– Ovo spajanje obavljeno je pre roka, a sledeća cev će biti prokopana u skladu s utvrđenim terminom, u junu ove godine – rekao je Mansurbek Sultanov, i dodao da će svi radovi na deonici za koju je zadužen „RŽD internešenel” biti završeni u novembru 2021. godine. – Kao što sam rekao na početku radova na tunelu, kada je s gradilišta ostvarena direktna video-veza sa vladama Republike Srbije i Ruske Federacije, svi rokovi će biti ispoštovani. Predstavnici investitora – „Infrastruktura železnice Srbije” – svakodnevno su s nama i zajedno rešavamo probleme koji se pojavljuju i tipični su na ovakvim objektima. Koronavirus nas ne ometa u poslu. Radimo poštujući propise i naredbe Vlade Srbije. Na današnji dan 1.000 radnika je angažovano na projektu, bez obzira na sve okolnosti koje su nas zadesile.

Tunel u Čortanovcima sastoji se od dve paralelne jednokolosečne cevi, čija ukupna dužina je 2.242,5 metara. Desna cev, koja je juče prokopana, duga je 1.086,5 metara. Leva će biti prokopana u junu, kako je i predviđeno dinamikom radova

Slobodanka Katanić iz Centra za upravljanje projektom „Brza pruga” u „Infrastrukturi železnice Srbije” izrazila je zahvalnost svim učesnicima na projektu, posebno izvođaču, kojeg ni koronavirus nije sprečio da nastavi posao punim intenzitetom.

Sultanov je naglasio da je za razvoj Srbije deonica Stara Pazova – Novi Sad od strateškog značaja, a tunel u Čortanovcima jedan od najkrupnijih objekata železničkog građevinarstva u zemlji. Do sada je završeno 86 odsto radova na tunelu koji prolazi kroz složeno geološko područje. Prilikom kopanja primenjeni su savremena tehnologija i mehanizmi. Po rečima direktora projekta zaduženog za tunel i vijadukt Vidoja Melentijevića, primarna konstrukcija obuhvata faze izgradnje cevastih štitova i podgrade od remenata, betoniranje mlaznim betonom i ojačavanje ankerima, dok se sekundarna konstrukcija sastoji od monolitnog armiranog betona s izradom hiroizolacije.


Infrastrukturno jačanje Srbije

Pre no što je dao signal za spajanje tunelskih otvora, direktor ogranka „RŽD internešenela” u Srbiji Mansurbek Sultanov pročitao je pozdravno pismo ambasadora Ruske Federacije u Srbiji Aleksandra Bocan-Harčenka sa čestitkama upućenim učesnicima tog velikog građevinskog  zahvata: „Bez sumnje je da je to najvažnija faza izgradnje savremene železničke pruge Beograd–Budimpešta, koja će postati neodvojiv deo mreže brzih pruga u Evropi. Realizacija projekta će učiniti Srbiju jačom na infrastrukturnom planu, a naše narode još bližim! Posebnu zahvalnost želim da izrazim graditeljima ovog objekta, koji u složenim uslovima čine sve što je moguće da bi se deonica Stara Pazova – Novi Sad što pre pustila u eksploataciju.

„Posebno bih želeo da se zahvalim našim srpskim partnerima, koji rade rame uz rame s ruskim stručnjacima na ovom objektu, a ogromnu zahvalnost zaslužuje rukovodstvo Srbije – predsednik Aleksandar Vučić, premijerka Ana Brnabić, potpredsednica Vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, kao i drugi odgovorni zaposleni u srpskim ministarstvima i ustanovama, koji pružaju svestranu podršku realizaciji ovog ambicioznog poduhvata”, navodi se u pismu.

Na deonici od Stare Pazove do Novog Sada, dugoj 40,4 km, grade se još dva vijadukta, na 51. i 55. kilometru od Beograda, 25 drugih različitih objekata i 28 propusta

Bocan-Harčenko je dodao da se u ovom teškom periodu jasno vidi s kakvom upornošću srpska vlada čini sve što je moguće da bi sačuvala živote svojih građana i građana Rusije koji se nalaze u Srbiji, donosi odlučne mere za sprečavanje širenja infekcije izazvane koronavirusom, trudi se da sačuva ekonomski potencijal zemlje i spreči socijalnu tenziju u društvu, i izrazio posebnu zahvalnost zbog toga. Ambasador je poručio da je Rusija uvek bila i biće rame uz rame sa Srbijom, čak i u najtežim vremenima, i nastaviće i ubuduće da pruža pomoć i saradnju bratskom srpskom narodu.

Čestitka Igora Mirovića

Predsednik Pokrajinske vlade Igor Mirović čestitao je juče „Ruskim državnim železnicama” i brojnim domaćim preduzećima probijanje prve tunelske cevi u Čortanovcima, na trasi brze pruge Beograd – Novi Sad.

„Ovo je veliki uspeh radnika, inženjera i svih drugih koji su doprineli da se u planiranim rokovima realizuje deo ovog važnog posla. Krajem naredne godine putovaćemo vozom do Beograda, našeg glavnog grada, za najviše 45 minuta, što će biti od ogromnog značaja za sve. Čestitam i Vladi Srbije na dobroj koordinaciji ove najveće i najzahtevnije investicije u Vojvodini, vredne gotovo 400 miliona dolara”, poručio je Mirović.


– Tokom radova, iako su rezultati istražnih bušotina bili poznati, nailazili smo na različita iznenađenja – kazao je Vidoje Melentijević. – To je slučaj sa svim podzemnim radovima. S obe strane pratilo nas je mnogo vode. Zemljište je dosta zasićeno vodom, peskovito i glinovito. S južne strane u nekim trenucima imali smo priliv vode od 30 litara u sekundi, što je izuzetno mnogo. Slikovito rečeno, tom količinom vode mogli bi se napajati Čortanovci i Beška. Radi se danonoćno, pa čak i sada u vanrednom stanju, uz pojačanu kontrolu i prethodne pripreme, nismo radili jedino za novogodišnje i božićne praznike.

U Čortanovcima je u toku i gradnja još jednog jedinstvenog objekta u Srbiji – dvokolosečnog vijadukta, dugog tri kilometra. Na vijaduktu su završena sva 103 stuba i u jeku je gradnja prednapregnutih rasponskih konstrukcija. Planirano je da radovi na vijaduktu budu gotovi na jesen ove godine.

Na deonici od Stare Pazove do Novog Sada, dugoj 40,4 km, grade se još dva vijadukta, na 51. i 55. kilometru od Beograda i 25 drugih različitih objekta i 28 propusta. Nova železnika stanica s pothodnicima i putničkim peronima gradiće se u Beški, a biće rekonstruisane one u Inđiji, Karlovcima i Petrovaradinu, te stajalište u Karlovačkim Vinogradima. U „RŽD internešenelu” ocenjuju da je do sada realizovano 57 odsto radova, koji se finansiraju iz ruskog kredita, a početi su u julu 2017.

Zorica Milosavljević

 

Piše:
Pošaljite komentar
Probijen tunel “Čortanovci” na budućoj brzoj pruzi

Probijen tunel “Čortanovci” na budućoj brzoj pruzi

03.04.2020. 11:42 13:19