Deo auto-puta od Kuzmina do S. Rače biće završen 2022.
BANJALUKA: Deo auto-puta Beograd-Sarajevo od Kuzmina do Sremske Rače biće završen do kraja 2022. godine, javlja RTRS.
Na proleće počinju i radovi od Rače do Bijeljine, a izgradnja najzahtevnijeg dela mosta na Savi, u dužini od 1.320 metara, koji će se sastojati od betonskih konstrukcija i na levoj i na desnoj obali Save, odvija se planiranom dinamikom.
Na jednoj obali Save privode se kraju radovi na donjem delu konstrukcije, na drugoj obali vrše se pripreme.
Na levoj obali Save u toku je izgradnja rečnih stubova, izgrađeno je brdo koje će služiti za postavljanje čelične konstrukcije, jedinstven poduhvat po evropskim standardima.
Na sredini reke Save može se videti neobična slika, navodi RTRS.
Praktično, ogradili smo jedan deo reke Save, otimamo ga od vode, a onda ćemo završimo podvodno betoniranje da bismo došli do nekog nivoa gde u budućnosti treba sa suvog da radimo kada se to završi, rekao je predstvanik nadzornih organa JP "Putevi Srbije” Dragan Jocić i dodao da će nakon toga ispumpavati vodu i napraviti zaštitni čelični pojas kako bi konstrucija izdržala nalet vode reke Save.
Na gradilištu je svakodnevno 350 radnika turske kompanije "Tas sjapi".
“Kada se osuši to što je mokro, radi se završni sloj betona, praktično, kao da smo na obali. Formira se greda stub, izlazimo iz reke Save. Kada se završi, sve ovo što vidite će biti srušeno i ostaće stubovi u vodi,” pojasnio je Jocić.
Prema ranijem dogovoru, most na Savi i deonicu auto-puta Rača- Bijeljina finansiraće Vlada Srbije, dodaje RTRS.
Zajednički granični prelaz biće izgrađen na strani Srbije.
U delu auto-puta koji prolazi kroz Republiku Srpsku, Rača-Bijeljina-Brčko prema Vukosavlju, trasa je poznata, rešavaju se imovinsko-pravni odnosi.
S druge strane, nije poznato da li će kroz Federaciju, od Brčkog do Tuzle, trasa biti spojena auto-putem ili brzom saobraćajnicom, a druga varijanta bila bi Tuzla-Žepče, gde bi do spajanja došlo na Koridoru 5C.