SPAS ZA DUŽNIKE Možete da platite na čak 120 rata EVO KAKO DA IZBEGNETE TROŠKOVE IZVRŠITELJA
U periodu od 2013. do 2015. godine sa tri velika reprograma EPS je rešio nagomilana dugovanja građana.
Tu praksu preuzela su i druga komunalna preduzeća, a naplata računa za struju i komunalije u Srbiji sada je u proseku oko 90 odsto. Ipak, i dalje ima onih kojima bi reprogram dobrodošao da izbegnu trošak izvršitelja.
U Nišu reprogram dugova za objedinjenu naplatu komunalnih usluga raspisuje se gotovo svake godine. Prijava za novi počela je prošle sedmice i trajaće do kraja aprila, a u zavisnosti od visine, dug se može otplatiti na 60 do 96 jednakih mesečnih rata. Za socijalno ugrožene reprogram je još povoljniji, 120 rata, i otvoren je do kraja decembra.
U Nišu reprogram dugova za objedinjenu naplatu komunalnih usluga raspisuje se gotovo svake godine. Prijava za novi počela je prošle sedmice i trajaće do kraja aprila, a u zavisnosti od visine, dug se može otplatiti na 60 do 96 jednakih mesečnih rata. Za socijalno ugrožene reprogram je još povoljniji, 120 rata, i otvoren je do kraja decembra.
"Građani duguju preko milijardu dinara, što na 120.000 računa dođe prosečnih dva do dva i po računa. Međutim oko 90 odsto građana relativno redovno izmiruje svoje račune, dok 10 odsto čak i manje ima problem sa naplatom", objasnio je direktor JKP "Objedinjena naplata" Niš Saša Vidojković.
Primera radi, u Kruševcu, gde nema objedinjene naplate, pojedina komunalna preduzeća za građane imaju i stalne reprograme.
"Ove godine doneli smo novi pravilnik gde korisnici imaju veća dugovanja, mogu da ih izmire na šest do 36 rata. Potraživanja prema građanima su 105 miliona dinara i mnogo bi nam značilo da se jedan deo tih potraživanja naplati zbog izmirenja naših dobavljača za ugalj i ostalo", ističe komercijalni direktor JKP "Gradska toplana" Kruševac Ivan Tutulić.
Kruševljanima je ponuđeno reprogramiranje dugova za iznošenje smeća i uslugu održavanja groblja.
"Postoji velika zainteresovanost, korisnici mogu kod nas da podnesu zahtev. Postoji mogućnost i na rate i za jednokratnu uplatu gde ide otpis duga 30 posto", navela je Tanja Jelisijević, rukovodilac Službe naplate potraživanja JKP Kruševac.
U Centru potrošača Srbije savetuju lokalnim samoupravama da, kad god je moguće, povremeno omoguće reprograme, kako bi građani izbegli troškove utuženja i izvršitelja.
"Reprogram jeste odloženo plaćanje za račune, gde potrošači jednostavno nisu bili u mogućnosti da redovno izmiruju svoje obaveze i gde je to način da ne dođe do samog izvršenja. Mi smatramo da je reprogram znatno pogodniji za potrošača u odnosu na postupak izvršenja jer u samom postupku reprograma potrošač nema dodatnih troškova", objašnjava pravni savetnik u Centru potrošača Srbije Jelana Rosić.
Da reprogrami daju rezultate potvrđuje i primer beogradske objedinjene naplate "Infostan". U poslednjem reprogramu koji je završen u oktobru, a trajao je godinu dana, Ugovor o otplati dugova na rate sklopilo je 12.000 građana, piše RTS.