Čadež: Zlatiborac na velika vrata ulazi u EU
BEOGRAD: Kompanija "Zlatiborac“ uspešno je startovala na slovenačkom tržištu i njeni suhomesnati proizvodi se već sada mogu nabaviti širom Slovenije u 45 "Merkatorovih“ trgovina, saopšteno je iz Privredne komore Srbije (PKS).
"Priključivanjem Slovenije grupi naših izvoznih tržišta krajem 2019. godine, počeli smo realizaciju jednog od strateških ciljeva - širenje brenda ''zlatiborac'' na tržište Evropske unije", kaže Dušan Knežević, generalni direktor kompanije "Zlatiborac".
Ističe da su, zahvaljujući saradnji s kompanijom Merkator Slovenija, "zlatiborac" proizvodi postali dostupni u 45 maloprodajnih objekata u Ljubljani, Mariboru, Novom Mestu, Celju, Kranju i drugim gradovima, sa tendencijom da se u narednom periodu broj maloprodajnih objekata u gradovima širom Slovenije poveća.
"Iz nedelje u nedelju prodaja raste, što je dodatna motivacija za poslovanje na jednom takvom tržištu, respektabilnog potencijala", navodi Knežević i dodaje da "potrošači na policama slovenačkih marketa mogu pronaći proizvode iz različitih podkategorija, od goveđe pršute, čajne kobasice, duvan čvaraka, do bekona, pečenice, dimljenog vrata i slanine“.
Marko Čadež, predsednik Privredne komore Srbije, ocenjuje da ulaskom u prodajne objekte najvećeg slovenačkog trgovinskog lanca, posle osvajanja švedskog tržišta, kompanija "Zlatiborac“ zapravo na velika vrata ulazi u Evropsku uniju.
"To je potvrda sposobnosti proizvođača srpske mesno-prerađivačke i prehrambene industrije u celini da se šire i bolje pozicioniraju, i to ne samo na regionalnim tržištima. Sve više naših kompanija, poput ''Zlatiborca'' tehnološkim osavremenjivanjem proizvodnje, osvojenim standardima, dostignutim kvalitetom i unapređenim dizajnom svojih proizvoda, već sada može ravnopravno da se takmiči sa konkurencijom na jedinstvenom evropskom tržištu“, kže Čadež.
U prilog tome, podseća, idu i najnoviji statistički podaci o rastu broja izvoznika i izvoza srpske prehrambene industrije u svet, a posebno na tržište EU, na kome je prošle u odnosu na prethodnu godinu, zabeležila plasman veći za 22 odsto.
"Tome su svakako doprinele i aktivnosti Privredne komore Srbije, od zastupanja inicijativa privrednika pred državom koje su donele značajne olakšice u poslovanju i poboljšanje privrednog ambijenta u zemlji, do umrežavanja sa regionalnim i međunarodnim kompanijama i promocije investicionog i izvoznog potencijala srpske privrede u svetu“, zaključio je Čadež.