Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

BERMET SPREMAN ZA AZIJSKO TRŽIŠTE Ko to voli naša slatka vina

09.06.2024. 14:41 15:32
Piše:
Foto: Z. Milosavljević

Pre deset dana potpisan Memorandum o razumevanju između Udruženja proizvođača aromatizovanih vina sa geografskom oznakom ,,Bermet“ iz Sremskih Karlovaca, Asocijacije kineskih privrednika u Srbiji, kompanija „Ningbo Xiangmiao tehnology co.ltd.” (Ningbo) iz Kine i „Aronija Vita“ d.o.o. iz Lazarevca, sporazum je koji u tom mestu zbog toga što će članovima udruženja omogućiti izvoz vina u Kinu uz primenu savremenih tehnologija, već nazivaju istorijskim i iskorakom u budućnost.

Prema odredbama tog sporazuma, kineska kompanija Ningbo će izraditi platformu za digitalnu trgovinu za članove Udruženja „Bermet“ koja će omogućiti da svi prodati proizvodi turistima iz Kine budu isporučeni u najkraćem roku na njihove kućne adrese u domovini. To znači da će kineski turisti uz pomoć kju-ar koda koji će posedovati sve vinarije-članice „Bermeta“ moći da vide njihov asortiman, odaberu i kupe vina tokom boravka u Karlovcima, a preuzmu ih u svojoj zemlji. Osim toga Ningbo se obavezuje i da će prodajni asortiman vinarija koje predstavljaju udruženje pozicionirati na svim on lajn platformama u Kini kojima upravlja.

Kako saznajemo od predsednice Udruženja „Bermet“ Tamare Popov, unuke doajena karlovačkog vinogradarstva i vinarstva Slavka Kiša, na ovaj način se izlazi u susret ljudima iz te prijateljske zemlje koji su među najbrojnijim inostranim posetiocima Karlovaca i veliki ljubitelji aromatizovanih vina.

- Kinezi veoma vole vina, a pogotovo slatka i naš bermet je pravo piće za njih - kaže Tamara Popov. - Nevolja je što oni ne mogu puno boca da ponesu u domovinu. Kupovali su do sada samo onoliko koliko mogu da popiju dok su u Srbiji. Oni po celom svetu funkcionišu tako kako će i kod nas kada ta platforma za kupovinu zaživi. Osim što će moći da naruče koliko žele i preuzmu ga kod kuće, to isto vino moći će posle i da kupe u svojoj zemlji.

Asocijacija kineskih privrednika imaće obavezu da kod svojih članica u Srbiji i drugih kineskih organizacija, ali i u Kini, promoviše Sremske Karlovce kao turističku destinaciju i njihovu vinsku produkciju, a Udruženje „Bermet“ da obezbedi prostor za vinoteku u centru, na čemu se već intenzivno radi, u kojoj će biti prezentovana i prodavana vina pre svega kineskim, ali i drugim turistima.

- Otvaranje vinoteke veće kvadrature u Sremskim Karlovcima je predviđeno memorandumom i uslov za realizaciju stavki sporazuma - objašnjava Tamara. - Pored prodavca koji govori srpski, u njoj će raditi i jedan koji zna kineski jezik. To je vrlo važno zato što vino treba dobro predstaviti kupcu. Često se dešava u praksi da imamo problem u komunikaciji sa kineskim turistima, pošto oni slabo znaju engleski ili govore s akcentom koji mi ne razumemo i na taj način ćemo prevazići jezičku barijeru.


Vino i fudbal

Vinarija „Mrđanin“ iz Sremskih Karlovaca, po rečima jednog od njenih predstavnika - Đorđa Mrđanina, prva je u Srbiji izvezla bermet u Kinu. Bilo je to 2012. godine. U saradnji sa fubalerom Markom Zorićem koji je u Kini igrao fudbal, Mrđanin je flaširao bermet sa etiketom na kojoj je bio broj šest i Zorićev potpis.

- Bilo je to veoma popularno vino pod tom etiketom u Kini i lepo se prodavalo – kaže Mrđanin. - Njihova tražnja je bila mnogo veća od moje proizvodnje pa smo prodaju sveli na jedan kontejner. Posle je nastupila pauza tokom koje smo sadili vinograde s namerom da izađemo ponovo na to tržište i brend iz početka radimo. Pre dve godine smo izvezli pet paleta. I sada smo u preliminarnim razgovorima da krenemo opet.

Mrđanin kaže da Kinezi srpski narod doživljaju prvenstveno kao prijatelje, a potom kao proizvođača dobrih vina.

-  Kinezi su narod broj jedan na koji treba da se oslonimo, a na nama je na koji način ćemo ih animirati da ostave što više para - kaže Mrđanin.


Pre potpisivanja memoranduma dve vinarije - članice Udruženja „Bermet“ iz Sremskih Karlovaca izvozile su to vino u Kinu. Kako je kinesko tržište ogromno, rodila se ideja da se u saradnju uključe i ostali proizvođači bermeta.

Vlasnik jedne od tih dveju vinarija Dražen Đurđić, potpredsednik Udruženja „Bermet“ zadužen za međunarodnu saradnju, smatra da je ovim sporazumom njihova višegodišnja saradnja sa kineskim partnerima multiplicirana na sve članove udruženja.

- Od sada neće na kineskom tržištu biti dva ili tri naša proizvođača nego svi - kaže Đurđić. – Time ćemo zadovoljiti osnovne tržišne i ekonomske principe – kvalitet, kontinuitet i kvantitet. Memorandum je veoma bitan za nas i gotovo istorijski zato što svedoči o povećanju potrošnje našeg vina u Kini. Imaćemo značajno veću ponudu na kineskom tržištu, veći asortiman i neuporedivo veće količine. Upotreba digitalnih tehnologija - platforme Vi čet koju koriste kineski turisti je ključana u tom poslu.

Piće koje Kinezi veoma vole, a po kom su Karlovci nadaleko poznati, bermet, od 2021. se proizvodi kao vino sa oznakom geografskog porekla. Udruženje „Bermet“ proisteklo iz istoimene zadruge osnovane 2007. godine, prvi ozbiljni iskorak na putu dobijanju oznake geografskog porekla ostvarila 27. 1. 20121. kada je Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede usvojilo Elaborat o proizvodnji aromatizovanog vina sa oznakom geografskog porekla bermet. Njime su jasno definisani crveni , beli i tradicionalni bermet kao tipovi tog vina, osnovne recepture za svaki od njih, dozvoljene i nedozvoljene tehnološke intervencije, organoleptičke osobine vina, izgled boce i naptis na etiketi, kao i granice geografskog područja, a to su Fruškogorsko vinogroje, NP Fruška gora i katastarska opština Sremska Kemenica.

- Elaboratom su postavljeni uslovi koji moraju da se ispune da bi bermet dobio znaku geografskog porekla, kao što su četiri sastojka koji svaki bermet mora da sadrži - navodi Tamara Popov. – Zatim da vinarija mora biti s definisanog prostora,  parcele s kojih se ubire grožđe moraju biti evidentirane i ne može od grožđa s drugih parcela da se proizvodi bermet, a pogotovo ne od kupljenog, bermet mora biti u staklenoj i tačno određenoj vrsti boce...

Zorica Milosavljević

 

Piše:
Pošaljite komentar