light rain
10°C
25.11.2024.
Нови Сад
eur
116.9977
usd
111.7457
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

БЕРМЕТ СПРЕМАН ЗА АЗИЈСКО ТРЖИШТЕ Ко то воли наша слатка вина

09.06.2024. 14:41 15:32
Пише:
Фото: З. Милосављевић

Пре десет дана потписан Меморандум о разумевању између Удружења произвођача ароматизованих вина са географском ознаком ,,Бермет“ из Сремских Карловаца, Асоцијације кинеских привредника у Србији, компанија „Нингбо Xiangmiao tehnology цо.лтд.” (Нингбо) из Кине и „Аронија Вита“ д.о.о. из Лазаревца, споразум је који у том месту због тога што ће члановима удружења омогућити извоз вина у Кину уз примену савремених технологија, већ називају историјским и искораком у будућност.

Према одредбама тог споразума, кинеска компанија Нингбо ће израдити платформу за дигиталну трговину за чланове Удружења „Бермет“ која ће омогућити да сви продати производи туристима из Кине буду испоручени у најкраћем року на њихове кућне адресе у домовини. То значи да ће кинески туристи уз помоћ кју-ар кода који ће поседовати све винарије-чланице „Бермета“ моћи да виде њихов асортиман, одаберу и купе вина током боравка у Карловцима, а преузму их у својој земљи. Осим тога Нингбо се обавезује и да ће продајни асортиман винарија које представљају удружење позиционирати на свим он лајн платформама у Кини којима управља.

Како сазнајемо од председнице Удружења „Бермет“ Тамаре Попов, унуке доајена карловачког виноградарства и винарства Славка Киша, на овај начин се излази у сусрет људима из те пријатељске земље који су међу најбројнијим иностраним посетиоцима Карловаца и велики љубитељи ароматизованих вина.

- Кинези веома воле вина, а поготово слатка и наш бермет је право пиће за њих - каже Тамара Попов. - Невоља је што они не могу пуно боца да понесу у домовину. Куповали су до сада само онолико колико могу да попију док су у Србији. Они по целом свету функционишу тако како ће и код нас када та платформа за куповину заживи. Осим што ће моћи да наруче колико желе и преузму га код куће, то исто вино моћи ће после и да купе у својој земљи.

Асоцијација кинеских привредника имаће обавезу да код својих чланица у Србији и других кинеских организација, али и у Кини, промовише Сремске Карловце као туристичку дестинацију и њихову винску продукцију, а Удружење „Бермет“ да обезбеди простор за винотеку у центру, на чему се већ интензивно ради, у којој ће бити презентована и продавана вина пре свега кинеским, али и другим туристима.

- Отварање винотеке веће квадратуре у Сремским Карловцима је предвиђено меморандумом и услов за реализацију ставки споразума - објашњава Тамара. - Поред продавца који говори српски, у њој ће радити и један који зна кинески језик. То је врло важно зато што вино треба добро представити купцу. Често се дешава у пракси да имамо проблем у комуникацији са кинеским туристима, пошто они слабо знају енглески или говоре с акцентом који ми не разумемо и на тај начин ћемо превазићи језичку баријеру.


Вино и фудбал

Винарија „Мрђанин“ из Сремских Карловаца, по речима једног од њених представника - Ђорђа Мрђанина, прва је у Србији извезла бермет у Кину. Било је то 2012. године. У сарадњи са фубалером Марком Зорићем који је у Кини играо фудбал, Мрђанин је флаширао бермет са етикетом на којој је био број шест и Зорићев потпис.

- Било је то веома популарно вино под том етикетом у Кини и лепо се продавало – каже Мрђанин. - Њихова тражња је била много већа од моје производње па смо продају свели на један контејнер. После је наступила пауза током које смо садили винограде с намером да изађемо поново на то тржиште и бренд из почетка радимо. Пре две године смо извезли пет палета. И сада смо у прелиминарним разговорима да кренемо опет.

Мрђанин каже да Кинези српски народ доживљају првенствено као пријатеље, а потом као произвођача добрих вина.

-  Кинези су народ број један на који треба да се ослонимо, а на нама је на који начин ћемо их анимирати да оставе што више пара - каже Мрђанин.


Пре потписивања меморандума две винарије - чланице Удружења „Бермет“ из Сремских Карловаца извозиле су то вино у Кину. Како је кинеско тржиште огромно, родила се идеја да се у сарадњу укључе и остали произвођачи бермета.

Власник једне од тих двеју винарија Дражен Ђурђић, потпредседник Удружења „Бермет“ задужен за међународну сарадњу, сматра да је овим споразумом њихова вишегодишња сарадња са кинеским партнерима мултиплицирана на све чланове удружења.

- Од сада неће на кинеском тржишту бити два или три наша произвођача него сви - каже Ђурђић. – Тиме ћемо задовољити основне тржишне и економске принципе – квалитет, континуитет и квантитет. Меморандум је веома битан за нас и готово историјски зато што сведочи о повећању потрошње нашег вина у Кини. Имаћемо значајно већу понуду на кинеском тржишту, већи асортиман и неупоредиво веће количине. Употреба дигиталних технологија - платформе Ви чет коју користе кинески туристи је кључана у том послу.

Пиће које Кинези веома воле, а по ком су Карловци надалеко познати, бермет, од 2021. се производи као вино са ознаком географског порекла. Удружење „Бермет“ проистекло из истоимене задруге основане 2007. године, први озбиљни искорак на путу добијању ознаке географског порекла остварила 27. 1. 20121. када је Министарство пољопривреде, шумарства и водопривреде усвојило Елаборат о производњи ароматизованог вина са ознаком географског порекла бермет. Њиме су јасно дефинисани црвени , бели и традиционални бермет као типови тог вина, основне рецептуре за сваки од њих, дозвољене и недозвољене технолошке интервенције, органолептичке особине вина, изглед боце и наптис на етикети, као и границе географског подручја, а то су Фрушкогорско виногроје, НП Фрушка гора и катастарска општина Сремска Кеменица.

- Елаборатом су постављени услови који морају да се испуне да би бермет добио знаку географског порекла, као што су четири састојка који сваки бермет мора да садржи - наводи Тамара Попов. – Затим да винарија мора бити с дефинисаног простора,  парцеле с којих се убире грожђе морају бити евидентиране и не може од грожђа с других парцела да се производи бермет, а поготово не од купљеног, бермет мора бити у стакленој и тачно одређеној врсти боце...

Зорица Милосављевић

 

Пише:
Пошаљите коментар