Matić: Kvalitet mobilnih usluga porastao u odnosu na lane
BEOGRAD: Direktor Regulatorne agencije za elektronske komunikacije i poštanske usluge (RATEL) Dragan Pejović upoznao je danas ministarku trgovine, turizma i telekomunikacije Tatjanu Matić sa rezultatima uporednog merenja i analizom parametara kvaliteta usluga mobilnih komunikacionih mreža (Benćmark mobilnih mreža) sva tri mobilna mrežna operatora u Srbiji: Telekom Srbija, Telenor i A1 Srbija, a koje je RATEL sproveo od septembra do novembra ove godine.
”Analizirajući rezultate merenja svih relevantnih parametara, složili smo se da je došlo do ukupnog porasta kvaliteta mobilnih usluga u odnosu na prošlu godinu. Krajnji rezultat benčmark merenja, pored uporedne analize parametara jeste postizanje unapređenje kvaliteta postojećih mobilnih usluga za krajnje korisnike, kao i praćenje razvoja mobilnih komunikacionih mreža”, rekla je Matić.
Benćmark mobilnih mreža 2021 koji je sproveo RATEL, obuhvata merenja najvećeg broja parametara kvaliteta (za govornu (voice) uslugu i usluge prenosa podataka (data), prenos WhatsAPP poruka, što je novina ove godine, kao i merenja radio parametara za 2G/3G/4G tehnologije), za razliku od uporednih merenja koje operatori samostalno vrše i čije rezultate objavljuju, a koja obuhvataju samo neke od parametara, saopštilo je Ministarstvo.
Važno je napomenuti da je ove godine po prvi put Benćmark mobilnih mreža obavljen primenom standardizovane metodologije opisane u dokumentu ETSI TR 103 559 Annex A (ETSI-European Telecommunications Standards Institute) i da je bio najveći do sada po obimu projekta, imajući u vidu da je merenje obuhvatalo drive test merenja po naseljenim mestima i putevima, walk test merenja na pojedinačnim izabranim lokacijama, kao i merenja duž železničkih koridora X i XI.
Obim projekta je bio veći ne samo u odnosu na merenja koja je RATEL sprovodio prethodnih godina, već i u odnosu na navedena samostalna merenja od strane operatora.
Što se tiče rezultata merenja kvaliteta usluga u mobilnim komunikacionim mrežama u Srbiji u 2021. godini, Telekom Srbija je ostvario najbolji ukupni rezultat osvojivši 85,66 poena, a zatim slede A1 Srbija sa 82,73 i Telenor sa 82,14 poena, od maksimalno mogućih 100.
S obzirom na zanemarljive razlike u vrednostima ostvarenog ukupnog rezultata između A1 Srbija i Telenora, a koje ukazuju na ujednačen nivo kvaliteta usluga koji ovi operatori pružaju svojim korisnicima, može se zaklkjučiti da postoje dva drugoplasirana operatora, navedeno je u saopštenju.