Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Матић: Квалитет мобилних услуга порастао у односу на лане

15.12.2021. 16:12 16:17
Пише:
Фото: pixabay.com

БЕОГРАД: Директор Регулаторне агенције за електронске комуникације и поштанске услуге (РАТЕЛ) Драган Пејовић упознао је данас министарку трговине, туризма и телекомуникације Татјану Матић са резултатима упоредног мерења и анализом параметара квалитета услуга мобилних комуникационих мрежа (Бенћмарк мобилних мрежа) сва три мобилна мрежна оператора у Србији: Телеком Србија, Теленор и А1 Србија, а које је РАТЕЛ спровео од септембра до новембра ове године.

”Анализирајући резултате мерења свих релевантних параметара, сложили смо се да је дошло до укупног пораста квалитета мобилних услуга у односу на прошлу годину. Крајњи резултат бенчмарк мерења, поред упоредне анализе параметара јесте постизање унапређење квалитета постојећих мобилних услуга за крајње кориснике, као и праћење развоја мобилних комуникационих мрежа”, рекла је Матић.



Бенћмарк мобилних мрежа 2021 који је спровео РАТЕЛ, обухвата мерења највећег броја параметара квалитета (за говорну (воице) услугу и услуге преноса података (дата), пренос WhatsAPP порука, што је новина ове године, као и мерења радио параметара за 2Г/3Г/4Г технологије), за разлику од упоредних мерења које оператори самостално врше и чије резултате објављују, а која обухватају само неке од параметара, саопштило је Министарство.



Важно је напоменути да је ове године по први пут Бенћмарк мобилних мрежа обављен применом стандардизоване методологије описане у документу ЕТСИ ТР 103 559 Annex А (ЕТСИ-Еуропеан Telecommunications Стандардс Институте) и да је био највећи до сада по обиму пројекта, имајући у виду да је мерење обухватало дриве тест мерења по насељеним местима и путевима, walk тест мерења на појединачним изабраним локацијама, као и мерења дуж железничких коридора X и XI.



Обим пројекта је био већи не само у односу на мерења која је РАТЕЛ спроводио prеthodnih година, већ и у односу на наведена самостална мерења од стране оператора.



Што се тиче резултата мерења квалитета услуга у мобилним комуникационим мрежама у Србији у 2021. години, Телеком Србија је остварио најбољи укупни резултат освојивши 85,66 поена, а затим следе А1 Србија са 82,73 и Теленор са 82,14 поена, од максимално могућих 100.



С обзиром на занемарљиве разлике у вредностима оствареног укупног резултата између А1 Србија и Теленора, а које указују на уједначен ниво квалитета услуга који ови оператори пружају својим корисницима, може се заклкјучити да постоје два другопласирана оператора, наведено је у саопштењу.

Пише:
Пошаљите коментар