Kupci ćute i kad ima problema
Organizacija potrošača „Efektiva” saopštila je da je mali broj potrošača u Srbiji spreman da pokrene sudski spor da bi zaštitio prava koja mu po zakonu pripadaju.
Spor mogu pokrenuti ukoliko imaju problema s trgovcima ili pružaocima nekih usluga.
Kako su na konferenciji za novinare kazali predstavnici tog udruženja, sprovedena anketa je pokazala da potrošači ne žele da ulaze u sudske sporove jer dugo traju, a i ne žele da se izlažu dodatnim troškovima ukoliko spor bude izgubljen.
Naglašeno je da je anketa, sprovedena na 416 ispitanika, pokazala da je većina njih imala probleme kao potrošači, ali su ih uglavnom rešavali samostalno.
Rečeno je i da svega trećina ispitanika zna da su prava potrošača zaštićena Ustavom i posebnim zakonom.
Anketa je pokazala i da potrošači smatraju da su trgovci u povlašćenom položaju u odnosu na njih, ali i da trgovci nisu među sobom u ravnopravnom položaju.
Više od polovine ispitanika smatra da su komunalna preduzeća povlašćena u odnosu na druge trgovce, kao i da problemi s komunalnim ustanovama nisu rešivi.