Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Kuda će proći budući autoput Beograd-Sarajevo

06.10.2019. 13:51 13:54
Piše:
Foto: Tanjug/Dimitrije Gol

BEOGRAD: U utorak će, u prisustvu predsednika Srbije i Turske, Aleksandra Vučića i Redžepa Tajipa Erdogana, svečano biti označen početak radova na autoputu Beograd - Sarajevo, deset meseci od potpisivanja komercijalnog ugovora za izradu planova detaljne regulacije, projektovanje i izgradnju deonica saobraćaqjnice u koju će biti uloženo 250 miliona evra.





Ovaj auto-put, značajan za povezivanje celog regiona, gradiće se, prema informacijama koje je Tanjug dobio od Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, u dva pravca: Bijeljina - Sremska Rača (granica sa BiH) - Kuzmin i Požega - Kotroman (granica sa BiH).



Komercijalni ugovor za izradu planova detaljne regulacije, projektovanje i izgradnju deonica potpisan je, inače, 19. decembra 2018. godine u Beogradu, a ovaj strateški dokument potpisali su potpredsednica Vlade Srbije Zorana Mihajlović, v.d. direktora "Putevi Srbije" Zoran Drobnjak i predsednik turske kompanije "Tašjapi" Emrualh Turanli.



Vrednost Komercijalnog ugovora je 250 miliona evra i obuhvata pripremu planske, projektne i tehničke dokumentacije i izvođenje radova na deonici Sremska Rača-Kuzmin - ukupno 225 miliona evra - i pripremu projektne i tehničke dokumentacije za deonicu Požega-Kotroman - 25 miliona evra.



Projekat će se finansirati iz zajma turske Eksim banke i budžeta Republike Srbije.



Autoput Beograd-Sarajevo, deonica Bjeljina-Sremska-Rača-Kuzmin - veza sa autoputem E-70, Beograd-Zagreb - ima dužinu od oko 18 kilometara.



Komercijalnim ugovorom predviđeno je da Tašjapi izradi kompletnu plansku i tehničku dokumentaciju i to Planove detaljne regulacije, Studiju opravdanosti sa idejnim projektom, Projekat za građevinsku dozvolu i Projekat za izvođenje, te izvođenje radova na izgradnji.



Pripremni radovi na izgradnji mosta na Savi u Sremskoj Rači, na deonici autoputa Kuzmin - Sremska Rača, počeli su inače krajem avgusta ove godine i radi se na raščišćavanju terena, izgrađen je kamp izvođača.



Deonica je, objašnjavaju nadležni, projektovana kao klasičan autoputni profil sa dve vozne i jednom zaustavnom trakom (za svaki smer vožnje) i srednjim razdelnim pojasom, za brzinu od 130 kilometara na čas.



Deonica auto-puta od Kuzmina do Sremske Rače, dužine oko 18 kilometara, projektuje se kao deo budućeg autoputnog pravca prema Bijeljini.



Početak saobraćajnice najvišeg putnog ranga predviđen je u blizini postojeće takozvane denivelisane raskrsnice Kuzmin, preko koje je ostvarena veza sa državnim putem koji ide kroz naselja Kuzmin i Bosut, a sve do postojećeg graničnog prelaza kod Sremske Rače.



Glavni objekat na trasi autoputa je most preko reke Save kod Sremske Rače, a dužina mosta je oko 1,3 kilometara.



Pored mosta preko reke Save, predviđena je i izgradnja graničnog prelaza.



Dalje, autoput E-761, deonica Požega-Užice-Kotroman (granica sa BiH), dužine oko 60 kilometara sa Koridorom 11 povezuje se u Požegi, a od Požege preko Moravskog koridora (E-761) se povezuje u Pojatama sa Koridorom 10.



Od tehničke dokumentacije za ovu deonicu, kažu u ministarstvu, usvojena je Prethodna studija opravdanosti sa generalnim projektom, koju je Reviziona komisija usvojila 2010. godine.



Potrebno je još, dodaju, izraditi preostalu tehničku dokumentaciju, a što je obuhvaćeno komercijalnim ugovorom sa kompanijom Tašjapi.

Piše:
Pošaljite komentar