Kuda će proći budući autoput Beograd-Sarajevo
BEOGRAD: U utorak će, u prisustvu predsednika Srbije i Turske, Aleksandra Vučića i Redžepa Tajipa Erdogana, svečano biti označen početak radova na autoputu Beograd - Sarajevo, deset meseci od potpisivanja komercijalnog ugovora za izradu planova detaljne regulacije, projektovanje i izgradnju deonica saobraćaqjnice u koju će biti uloženo 250 miliona evra.
Ovaj auto-put, značajan za povezivanje celog regiona, gradiće se, prema informacijama koje je Tanjug dobio od Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, u dva pravca: Bijeljina - Sremska Rača (granica sa BiH) - Kuzmin i Požega - Kotroman (granica sa BiH).
Komercijalni ugovor za izradu planova detaljne regulacije, projektovanje i izgradnju deonica potpisan je, inače, 19. decembra 2018. godine u Beogradu, a ovaj strateški dokument potpisali su potpredsednica Vlade Srbije Zorana Mihajlović, v.d. direktora "Putevi Srbije" Zoran Drobnjak i predsednik turske kompanije "Tašjapi" Emrualh Turanli.
Vrednost Komercijalnog ugovora je 250 miliona evra i obuhvata pripremu planske, projektne i tehničke dokumentacije i izvođenje radova na deonici Sremska Rača-Kuzmin - ukupno 225 miliona evra - i pripremu projektne i tehničke dokumentacije za deonicu Požega-Kotroman - 25 miliona evra.
Projekat će se finansirati iz zajma turske Eksim banke i budžeta Republike Srbije.
Autoput Beograd-Sarajevo, deonica Bjeljina-Sremska-Rača-Kuzmin - veza sa autoputem E-70, Beograd-Zagreb - ima dužinu od oko 18 kilometara.
Komercijalnim ugovorom predviđeno je da Tašjapi izradi kompletnu plansku i tehničku dokumentaciju i to Planove detaljne regulacije, Studiju opravdanosti sa idejnim projektom, Projekat za građevinsku dozvolu i Projekat za izvođenje, te izvođenje radova na izgradnji.
Pripremni radovi na izgradnji mosta na Savi u Sremskoj Rači, na deonici autoputa Kuzmin - Sremska Rača, počeli su inače krajem avgusta ove godine i radi se na raščišćavanju terena, izgrađen je kamp izvođača.
Deonica je, objašnjavaju nadležni, projektovana kao klasičan autoputni profil sa dve vozne i jednom zaustavnom trakom (za svaki smer vožnje) i srednjim razdelnim pojasom, za brzinu od 130 kilometara na čas.
Deonica auto-puta od Kuzmina do Sremske Rače, dužine oko 18 kilometara, projektuje se kao deo budućeg autoputnog pravca prema Bijeljini.
Početak saobraćajnice najvišeg putnog ranga predviđen je u blizini postojeće takozvane denivelisane raskrsnice Kuzmin, preko koje je ostvarena veza sa državnim putem koji ide kroz naselja Kuzmin i Bosut, a sve do postojećeg graničnog prelaza kod Sremske Rače.
Glavni objekat na trasi autoputa je most preko reke Save kod Sremske Rače, a dužina mosta je oko 1,3 kilometara.
Pored mosta preko reke Save, predviđena je i izgradnja graničnog prelaza.
Dalje, autoput E-761, deonica Požega-Užice-Kotroman (granica sa BiH), dužine oko 60 kilometara sa Koridorom 11 povezuje se u Požegi, a od Požege preko Moravskog koridora (E-761) se povezuje u Pojatama sa Koridorom 10.
Od tehničke dokumentacije za ovu deonicu, kažu u ministarstvu, usvojena je Prethodna studija opravdanosti sa generalnim projektom, koju je Reviziona komisija usvojila 2010. godine.
Potrebno je još, dodaju, izraditi preostalu tehničku dokumentaciju, a što je obuhvaćeno komercijalnim ugovorom sa kompanijom Tašjapi.