(FOTO) DNEVNIK OTKRIVA: DO KRAJA GODINE GOTOV AUTOPUTU KUZMIN–SREMSKA RAČA; Do granice sa BiH vozićemo brzinom od 130 na sat
Premijer Miloš Vučević rekao je uoči Svesrpskog sabora koji je u subotu održan u Beogradu da se nada da će do kraja godine biti završen kompletan autoput od Kuzmina do Sremske Rače.
- To znači da imamo direktnu vezu auto-puta Beograd - Zagreb sa prelazom na Sremskoj Rači. Mislim da je ovo veliki projekat koji će olakšati život građanima i nadam se da će naši turski partneri koji su angažovani na izvođenju radova zajedno sa kompanijama iz Srbije i RS poštovati rokove. Kao što smo čuli predstavnik kompanije je potvrdio da će do kraja godine biti završen auto-put od Kuzmina do Sremske Rače- rekao je Vučević novinarima u obilasku mosta na Savi zajedno sa zvaničnicima Republike Srpske.
Delegacija Srpske i Srbije obišla je radove na mostu i deonicu autoputa od Kuzmina do Rače koju gradi i finansira Srbija. Tako će autoputem Beograd - Kuzmin - Rača, Republika Srpska i Srbija biti spojene autoputem.
Ministar građevinarstva Goran Vesić pojasnio je da će novi most preko Save sa šest saobraćajnih traka biti u saobraćaju do kraja ove godine. Ovaj most deo je autoputa Beograd - Sarajevo u okviru koga se gradi 18 kilometara saobraćajnice od Sremske Rače do Kuzmina, a Republika Srpska 20 km od Bijeljine do Sremske Rače.
Reporteri „Dnevnika” nedavno su obišli radove na deonici novog autoputa između Kuzmina i Sremske Rače. Kako se moglo videti završeni su zemljani radovi , urađena je podloga za kompletnu trasu, završavaju se svi objekti na trasi.
Pre nekoliko dana završeni su radovi na mostu preko reke Bosut, nedaleko od istoimenog sela, gde je tokom izvođenja radova i tok reke bio praktično zaustavljen. Nakon završetka postavljanje konstrukcije i betoniranja, i reka ispod je ponovo potekla punim tokom.
Iz „Puteva Srbije” kažu da sama saobraćajnica kroz sremsku ravnicu nije toliko problematična, ali da izgradnja velikog broja objekata koji su vezani za novi auto-put komplikuje realizaciju projekta.
Naime, uz 18 kilometara autoputa gradi se veliki most preko reke Save (1.310 metara), još osam manjih mostova, 11 propusta, pet nadvožnjaka i dve velike petlje - Bosutska i Kuzminska gde će biti priključenje na ovaj deo autoputa.
Najzahtevniji poduhvat na ovoj deonici svakako je bio novi most preko Save koji se sastoji od prilaznih betonskih konstrukcija na levoj i desnoj obali Save, dužine 530 i 450 metara i čelične konstrukcije nad rekom dužine 330 metara. Najveći deo posla na mostu je urađen i ovaj objekat sada čeka da mu iz Srbije i sa druge strane iz BiH „priđu” saobraćajnice koje se intenzivno rade.
Deonica Kuzmin-Rača projektovana je za brzinu od 130 kilometara na sat sa dve trake po smeru uz jednu zaustavnu, a na prvom direktnom autoputu između Srbije i BiH, Republike Srpske, biće i jedinstven, zajednički granični prelaz na srpskoj strani u Sremskoj Rači u neposrednoj blizini prelaza koji se trenutno koristi u ovom mestu.
Otvaranje novog graničnog prelaza je uslovljeno i izgradnjom autoputa sa bosanske strane gde dobro napreduju radovi na deonici od Sremske Rače do Bijeljine, dužine oko 17 kilometara. Izgradnja puta kroz Republiku Srpsku, koji finansira i Srbija, u sličnoj je fazi kao i deonica od Kuzmina do Sremske Rače pa se očekuje da će plan o otvaranju graničnog prelaza u 2025. godini, biti ostvaren.
U obe države se očekuje da će razvijanje putne mreže pored povezivanja svih delova zemlje doprineti decentralizaciji i privrednom razvoju jer će se ubrzati protok roba, usluga i ljudi.
Ovo je prvi deo izgradnje „prstena“, koji će kroz Republiku Srpsku ići preko Bijeljine i Brčkog, ka Tuzli i Sarajevu. S druge strane „kružnog toka“, Sarajevo i Beograd će biti povezani preko novog auto-puta „Miloš Veliki“, od Kotromana kod Požege, preko Višegrada i Rogatice, do Sarajeva.
Završetak radova na deonici od Kuzmina do Sremske Rače očekuje se do kraja ove godine, slična su očekivanja i za nastavak autoputa ka Bijeljini, dok će potpuna eksploatacija ovog autoputa od geostrateškog značaja, koji će spojiti Beograd i Sarajevo, zavisiti od intenziteta radova u Bosni i Hercegovini.
Niko Perković
Foto V. Fifa