(FOTO) KRAJ KLACKANJU KROZ JARAK I TEMERIN Izgradnja državnog puta Novi Sad–Temerin sa obilaznicom skratiće vreme putovanja
Izgradnja državnog puta od Novog Sada do Temerina, sa obilaznicom oko tog naselja i Bačkog Jarka, omogućiće izmeštanje tranzitnog saobraćaja iz naseljenih mesta, pa samim tim, kako se očekuje, skratiti vreme putovanja.
Planom detaljne regulacije rekonstrukcije i izgradnje državnog puta, koji je objavljen na zvaničnoj internet stranici opštine Temerin, obuhvaćeno je područje ukupne površine 56,63 hektara, s tim da se veći deo trenutno koristi kao poljoprivredno zemljište. Na planiranoj trasi nalazi se železnička pruga, put za Čenej, kao i zemljani putevi, a osim saobraćajnice i prateće infrastrukture, predviđena je gradnja nadvožnjaka iznad pruge.
Predsednik opštine Temerin Mladen Zec kaže za „ Dnevnik” da je lokalna samouprava nosilac izrade plana detaljne regulacije puta Novi Sad – Temerin, sa obilaznicom oko naselja i lično je veoma zadovoljan što su počeli da se bave projektom od krucijalnog značaja.
– Pomerili smo se sa tačke pukih obećanja koja su ranijih godina građanima Temerina bila plasirana. Počeli smo ozbiljno da radimo na tome da Temerin učinimo pristupačnijim, a našim sugrađanima obezbedimo rasterećen saobraćaj kroz naseljeno mesto. Duple saobraćajne trake do Novog Sada predstavljaju brži i lakši pristup od jednog do drugog mesta kako Temerincima, tako i Novosađanima. Takođe će veliku uštedu vremena obilaznica doneti i ljudima kojima je za sada na trasi putovanja, Temerin samo tranzit – poručio je Zec.
Od ukupne planom obuhvaćene površine, 40,34 hektara je u katastarskoj opštini Temerin i 16,29 u Bačkom Jarku. Državni put 102 prolazi kroz Temerin u dužini od 6,370 kilometara u pravcu sever-jug, odnosno 2,580 kilometara istok-zapad. Trasa obilaznice na teritoriji te opštine biće dužine 11,688 kilometara, dok će poslednjih 931 metar biti na sadašnjoj trasi puta, što znači da ukupna dužina iznosi 12,812 kilometara.
Autori plana podsećaju da je DP 102 infrastrukturni koridor i kao saobraćajna površina namenjen međunarodnom, regionalnom i lokalnom drumskom saobraćaju, te napominju da se u toku izrade tog dokumenta težilo da broj priključaka i raskrsnica na obilaznici bude što manji, radi povećanja kapaciteta i nivoa bezbednosti saobraćaja.
Uticaj Plana na životnu sredinu i stanovništvo
Realizacijom Plana, kao i svih predloženih urbanističkih i tehničkih mera zaštite, uz sprovođenje redovnog monitoringa, očekuje se da će realizacija planskih rešenja biti prihvatljiva sa svim potencijalnim uticajima na životnu sredinu, zaključeno je u Izveštaju o strateškoj proceni.
„Pozitivni uticaji na stanovništvo uključuju otvaranje novih radnih mesta i mogućnost izgradnje radne zone van naselja. Unapređenje okoline i kvaliteta života očekuje se kroz izmeštanje tranzitnog saobraćaja iz naseljenih mesta i realizaciju zelenih površina uz obilaznicu“, objasnili su autori Izveštaja.
Obilaznica bi trebalo da ima nekoliko celina. Iz pravca Temerina ka Novom Sadu postojeća deonica državnog puta biće uklopljena u kružni tok, s jednom trakom. Od kružne raskrsnice „Temerin“, na ukrštanju državnog i lokalnog puta počinje obilaznica „Sever“, koja završava na planiranom kružnom toku „Sirig“, na ukrštanju sa državnim putem 112. Dužina te deonice, koja će imati kolovoz s dve saobraćajne trake, iznosi 4.456 metara.
Obilaznica „Jug“, od Siriga do Bačkog Jarka biće 7.232 metra, i duž te najduže deonice, koja će imati dve trake, biće formirane dve četvorokrake krstaste raskrsnice i to jedna u produžetku ulice Petefi Šandora, a druga na ukrštanju sa Partizanskom. Osim toga, predviđena su dva, kako je navedeno, denivelisana ukrštanja i to sa lokalnim putem za Čenej kao i lokalnom prugom, gde je planiran nadvožnjak širine deset metara, s dve saobraćajne trake i obostranim revizionim stazama.
Poslednja deonica dužine 931 metar, od rekonstruisane raskrsnice „Bački Jarak“ prati trasu postojećeg državnog puta 102 i završava na granici katastarske opštine Čenej, a planirana su dva razdvojena kolovoza sa po dve saobraćajne trake. Osim toga, sa zapadne strane biće servisna saobraćajnica kao i biciklistička i pešačka staza.
Odvođenje atmosferskih voda biće rešeno otvorenim kanalima u sklopu melioracionog sliva „Jegrička”, odnosno ka Dunavu, a voda će biti tretirana na separatoru za odstranjivanje ulja, masti i suspendovanih materija.
Kako kaže predsednik opštine Temerin Mladen Zec, oni svoj deo posla završavaju u rekordnom roku.
– Odlični projekti su ispred nas. Održan je javni uvid, a sledeći korak do izgradnje jeste da se pregledaju sugestije, i da o njima odluči Komisija za planove Opštine Temerin, nakon čega će plan biti predat Skupštini temerinske opštine na usvajanje. Tek kada sve to bude završeno, očekujemo izradu projektno – tehničke dokumentacije čiji je nosilac JP „Putevi Srbije”, a od pokrajinskih organa izdavanje neophodnih dozvola i eksproprijaciju zemljišta u skladu sa zakonom – poručuje Zec.
Investitor izrade nacrta Plana detaljne regulacije rekonstrukcije i izgradnje državnog puta drugog reda su JP „Putevi Srbije“, a nosilac je Odeljenje za urbanizam, stambeno-komunalne poslove i zaštitu životne sredine Temerin.
I. Bakmaz
J. Vukašinović
Foto: S. Šušnjević i printskrin planske dokumentacije