(ФОТО) КРАЈ КЛАЦКАЊУ КРОЗ ЈАРАК И ТЕМЕРИН Изградња државног пута Нови Сад–Темерин са обилазницом скратиће време путовања
Изградња државног пута од Новог Сада до Темерина, са обилазницом око тог насеља и Бачког Јарка, омогућиће измештање транзитног саобраћаја из насељених места, па самим тим, како се очекује, скратити време путовања.
Планом детаљне регулације реконструкције и изградње државног пута, који је објављен на званичној интернет страници општине Темерин, обухваћено је подручје укупне површине 56,63 хектара, с тим да се већи део тренутно користи као пољопривредно земљиште. На планираној траси налази се железничка пруга, пут за Ченеј, као и земљани путеви, а осим саобраћајнице и пратеће инфраструктуре, предвиђена је градња надвожњака изнад пруге.
Председник општине Темерин Младен Зец каже за „ Дневник” да је локална самоуправа носилац израде плана детаљне регулације пута Нови Сад – Темерин, са обилазницом око насеља и лично је веома задовољан што су почели да се баве пројектом од круцијалног значаја.
– Померили смо се са тачке пуких обећања која су ранијих година грађанима Темерина била пласирана. Почели смо озбиљно да радимо на томе да Темерин учинимо приступачнијим, а нашим суграђанима обезбедимо растерећен саобраћај кроз насељено место. Дупле саобраћајне траке до Новог Сада представљају бржи и лакши приступ од једног до другог места како Темеринцима, тако и Новосађанима. Такође ће велику уштеду времена обилазница донети и људима којима је за сада на траси путовања, Темерин само транзит – поручио је Зец.
Од укупне планом обухваћене површине, 40,34 хектара је у катастарској општини Темерин и 16,29 у Бачком Јарку. Државни пут 102 пролази кроз Темерин у дужини од 6,370 километара у правцу север-југ, односно 2,580 километара исток-запад. Траса обилазнице на територији те општине биће дужине 11,688 километара, док ће последњих 931 метар бити на садашњој траси пута, што значи да укупна дужина износи 12,812 километара.
Аутори плана подсећају да је ДП 102 инфраструктурни коридор и као саобраћајна површина намењен међународном, регионалном и локалном друмском саобраћају, те напомињу да се у току израде тог документа тежило да број прикључака и раскрсница на обилазници буде што мањи, ради повећања капацитета и нивоа безбедности саобраћаја.
Утицај Плана на животну средину и становништво
Реализацијом Плана, као и свих предложених урбанистичких и техничких мера заштите, уз спровођење редовног мониторинга, очекује се да ће реализација планских решења бити прихватљива са свим потенцијалним утицајима на животну средину, закључено је у Извештају о стратешкој процени.
„Позитивни утицаји на становништво укључују отварање нових радних места и могућност изградње радне зоне ван насеља. Унапређење околине и квалитета живота очекује се кроз измештање транзитног саобраћаја из насељених места и реализацију зелених површина уз обилазницу“, објаснили су аутори Извештаја.
Обилазница би требало да има неколико целина. Из правца Темерина ка Новом Саду постојећа деоница државног пута биће уклопљена у кружни ток, с једном траком. Од кружне раскрснице „Темерин“, на укрштању државног и локалног пута почиње обилазница „Север“, која завршава на планираном кружном току „Сириг“, на укрштању са државним путем 112. Дужина те деонице, која ће имати коловоз с две саобраћајне траке, износи 4.456 метара.
Обилазница „Југ“, од Сирига до Бачког Јарка биће 7.232 метра, и дуж те најдуже деонице, која ће имати две траке, биће формиране две четворокраке крстасте раскрснице и то једна у продужетку улице Петефи Шандора, а друга на укрштању са Партизанском. Осим тога, предвиђена су два, како је наведено, денивелисана укрштања и то са локалним путем за Ченеј као и локалном пругом, где је планиран надвожњак ширине десет метара, с две саобраћајне траке и обостраним ревизионим стазама.
Последња деоница дужине 931 метар, од реконструисане раскрснице „Бачки Јарак“ прати трасу постојећег државног пута 102 и завршава на граници катастарске општине Ченеј, а планирана су два раздвојена коловоза са по две саобраћајне траке. Осим тога, са западне стране биће сервисна саобраћајница као и бициклистичка и пешачка стаза.
Одвођење атмосферских вода биће решено отвореним каналима у склопу мелиорационог слива „Јегричка”, односно ка Дунаву, а вода ће бити третирана на сепаратору за одстрањивање уља, масти и суспендованих материја.
Како каже председник општине Темерин Младен Зец, они свој део посла завршавају у рекордном року.
– Одлични пројекти су испред нас. Одржан је јавни увид, а следећи корак до изградње јесте да се прегледају сугестије, и да о њима одлучи Комисија за планове Општине Темерин, након чега ће план бити предат Скупштини темеринске општине на усвајање. Тек када све то буде завршено, очекујемо израду пројектно – техничке документације чији је носилац ЈП „Путеви Србије”, а од покрајинских органа издавање неопходних дозвола и експропријацију земљишта у складу са законом – поручује Зец.
Инвеститор израде нацрта Плана детаљне регулације реконструкције и изградње државног пута другог реда су ЈП „Путеви Србије“, а носилац је Одељење за урбанизам, стамбено-комуналне послове и заштиту животне средине Темерин.
И. Бакмаз
Ј. Вукашиновић
Фото: С. Шушњевић и принтскрин планске документације