Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Evropa će upoznati i salaše i čarde

10.10.2015. 21:09 13:33
Piše:

U okviru manifestacije „Open dejs” 14. oktobra će u Briselu biti predstavljena objedinjena turistička ponuda devet opština – Bačka Palanka, Bač, Bački Petrovac, Beočin, Bečej, Sremski Karlovci,

Titel i Žabalj – koje su uključene u projekat „Uspostavljanje destinacijske me­nayment strukture na prostoru Dunava i Fruške gore – DMC Dunav“. Kako je „Dnevniku” potvrđeno, događaju u Briselu će, pored predstavnika opština i Regionalne razvojne agencije Bačka, koja je inicijator DMC-a, prisustvovati i direktorica Turističke organizacije Srbije Gordana Plamenac, čime se šalje jasna poruka o značaju ovog projekta za razvoj turizma na prostoru Dunava i Fruške gore, odnosno navedenih opština.

– Kada smo započinjali projekat pre godinu dana, bilo je puno nepoznanica i puno koraka koje smo morali da sprovedemo da bismo danas bili u prilici da inostranim tur operatorima predstavimo naš jedinstveni Destinacijski menayment sistem. On je po mnogo čemu jedinstven u ovom delu Evrope i svima će nam služiti kao alat za privlačenje inostranih gostiju na salaše, čarde, i ostale turistička mesta kojim raspolažemo na našoj destinaciji – kaže za „Dnevnik” direktor Regionalne razvojne agencija Bačka mr Srđan Vezmar.



Po njegovim rečima, u okviru DMC-a zajednički se pravi struktura koja treba da odgovori modernim trendovima u turizmu, kombinujući kvalitetan turistički smeštaj, zdravu i ukusnu hranu, informacione tehnologije, sa dobrom turističkom infrastrukturom i kvalitetnom uslugom.

– Mi sve to imamo na destinaciji, ali su potrebna značajna ulaganja kako bismo sve to objedinili na najbolji mogući način, što zahteva dodatne napore i vreme za samu realizaciju. Niko, naravno, ne treba da ima zabludu da ćemo ovim projektom uspeti da rešimo sve probleme u oblasti turizma, ali ovim projektom sigurno smo učinili značajan iskorak – pojašnjava Vezmar.



Sama činjenica da je DMC Dunav prve takve vrste u Srbiji govori dovoljno za sebe i o strateškom razmišljanju svih subjekata koji su od samog početka uključeni u projekat Regionalne razvojne agencije Bačka, napominje sagovornik „Dnevnika”.

– Sledeći koraci koji nas očekuju odnose se na nastavak rada na samoj strukturi DMC Dunav, kako bi ona što efikasnije mogla da koristi fondove EU za svoj razvoj. S tim u vezi već su preduzete konkretne mere kako bi u prvom krugu 8 opština dobilo svoje lokalne akcione grupe LAG i strategije ruralnog razvoja izrađene po Leader metodologiji, a onda i sve preostale opštine koje pokažu interes za to.



Ove aktivnosti usmerene su na to da pre svega malim i srednjim preduzećima, preduzetnicima i svim drugim subjektima uvezanim u naš sistem, omogućimo razvoj kroz fondove EU namenjene ruralnom razvoj. A time podižemo i konkurentnost same destinacije Fruške gore i Dunava – navodi mr Vezmar.



Jasmina Beljan Iskrin, direktorica Turističke organizacije Sremskih Karlovaca, rekla nam je da su u sklopu projekta već iskreirana tri nova turistička paketa.

– Prvi povezuje opšine Sremski Karlovci, Irig, Beočin i Bačku Palanku. U njemu je, pored kulturno-istorijskih znamenitosti akcenat stavljen na vino i lokalnu hranu. Drugi paket obuhvata područje Srbobrana, Bečeja i Žablja. U njemu smo se provozali čamcima po rekama Tisi i Jegričkoj, a dodatnu vrednost paketu daju gastronomija, te prirodne i kulturne atraktivnosti. Treći paket namenjen je biciklistima, koji će biti u prilici da voze po području opština Titel i Žabalj, po obodu reka. U okviru aranžmana predviđena je i prateća služba za popravku bicikla, odnosno medicinsku pomoć.



Po rečima naše sagovornice, osnovna lepota unutar ovih programa jesu doživljaji koji su utkani u njih.

– Turisti će, naime, biti u mogućnosti da prave kuglofe, svilene bombone, turijske kobasice, da mese domaći hleb. Vodili smo računa i o nameni paketa tako da imamo mogućnost da njima ugostimo od individualnog posetioca, preko manjih grupa do autobusa. S obzirom na turističke trendove rađeni su na bazi kratkih odmora, odnosno tri dana ili, moglo bi se reći, tri savršena dana.

Pored ovih, u pripremi je i četvrti paket, u kojem će biti zastupljena turistička ponuda Bačkog Petrovca, Bačke Palanke i Bača. I sva četiri paketa biće u prodaji već od aprila naredne godine.



– U narednoj godini kreiraćemo više doživljaja, kao posebnu ponudu. Pretočićemo događaje iz istorije i naše tradicije u užitak za turiste, tako da će, recimo, moći da prisustvuju svadbi iz XIX veka ili potpisivanju Karlovačkog mira... Insistiraćemo na doživljajnom turizmu; jer on utiče, pored kreiranja pozitivnog imiya, i na značajno povećanje broja gostiju. Pri tome je reč o gostima sa tendencijom povratka, onima koji nose i prenose lepu emociju sa putovanja. Pri tome ćemo nastojati da uključujemo turističke subjekte iz ruralnih područja, jer turizam kao rastuća privredna grana može značajno da doprinese povećanju prihoda lokalnog stanovništva – rekla nam je Jasmina Beljan Iskrin.



Miroslav Stajić

 

Autor:
Pošaljite komentar