Zimske gume ako ima snega i leda od 1. novembra do 1. aprila
Vozači u Srbiji od 1. novembra do 1. aprila moraju na svojim vozilima da imaju sve četiri zimske gume ukoliko na kolovozu ima snega, leda ili poledica,
a Agencija za bezbednost saobraćaja i Auto-moto savez Srbije pozvali su građane da ne koriste letnje pneumatike u tom periodu ako žele da budu bezbedni u saobraćaju. Iako zimske gume nisu obavezne od 1. novembra do 1. aprila ako nema snega, leda ili poledice, stručnjaci upozoravaju da su performanse letnjih guma neogovarajuće po hladnom i vlažnom vremenu i da ih svakako treba zameniti.
Kazne za korišćenje letnjih umesto zimskih guma se kreću od 6.000 do 20.000 dinara, dok su za pravna lica od 100.000 do 800.000 dinara.
Nove zimske gume se mogu kupiti već po ceni od oko 4.000 dinara (R13), pa naviše.
Milan Ilić iz Agencije za bezbednost saobraćaja je rekao Tanjugu da je zakonom predviđeno da vozači koriste zimsku opremu u tom periodu, a Pravilnikom o tehničkim uslovima za motorna vozila preizirano kada mora da se koristi i šta se sve podrazumeva pod zimskom opremom.
„U periodu od 1. novembra do 1. aprila neophodno je koristiti zimsku opremu, a pod njom se podrazumeva za putnička i laka teretna vozila da na sva četiri točka moraju biti zimsku pneumatici sa mininalnom dubinom šare od četiri milimetra, kao i lanci za sneg, dok autobusi i teretna vozila moraju imati i lopatu”, naveo je Ilić.
Kada nema snega i leda zimska oprema nije obavezna, ali Agencija savetuje korišćenje zimskih guma pošto su mekše i bolje prijanjaju na podlogu, pa imaju mnogo kraći zaustavni put prilikom kočenja.
Lanci moraju da se koriste u tom period na mestima gde je postavljen saobraćajni znak da su obavezni, ali se mogu koristiti i van tih mesta ako ima snega na kolovozu, naveo je Ilić.
Takođe , od 1. novembra do 1. aprila vozači kada su u gradu ne moraju da imaju u gepeku lance za sneg, dok van grada moraju.
On je kazao da se do 2016. zimska oprema nije evidentirala detaljno kao uzrok saobraćajnih nezgoda osim u slučaju kada je glavni uzrok nastanka saobraćajne nezgode.
Od 2013. do 2015. evidentirane su dve saobraćajne nezgode sa poginulim licima gde su pneumatici bili neispravni, kao i 10 saobraćajnih nezgoda sa povređenima gde su penumatici bili neispravni.