Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Vojvodina dobija svoju Šargansku osmicu

23.11.2016. 20:58 21:52
Piše:

Pokrajinski sekretar za regionalni razvoj, međuregionalnu saradnju i lokalnu samoupravu Ognjen Bjelić prisustvovao je u Skupštini grada Novog Sada prezentaciji projekta

 “Studija opravdanosti za pretvaranje napuštene pruge Sonta-Apatin-Sombor-Bački Breg u turističko-muzejsku prugu specijalnog rezervata prirode Gornje Podunavlje, koju realizuje Vojvođansko društvo za železnicu. Bjelić je pri tome potvrdio da će Pokrajinski sekreterijat uvek podržati ovakve i slične projekte  i ideje.

– Ova pruga nije u funkciji već neko vreme i napuštena je. Uvek ćemo podržati ovakve projekte i dati im vetar u leđa, ali će oni biti eksterno finansirani, odnosno iz evropskih fondova – pojasnio je Bjelić.Direktor Regionalne razvojne agencije Bačka Nemanja Starović naveo je da će pruge u Vojvodini, umesto ukidanja, dobiti novi način upotrebe.



– Iskustvo čuvene Šarganske osmice biće primenjeno i u Vojvodini, a akcenat je na razvoju turizma i njegovih potencijala – kaže Starović.

Predsednik Vojvođanskog društva železnice Milan Vučinić napominje da je turistička pruga „Šarganska osmica” samo u ovoj godini imala 82 hiljade posetilaca i da je osvarila zaradu veću od 400.000 evra, i to bez prihoda od ugostiteljstva i suvenira.



– To nam i jeste cilj, da napravimo pravu turističku prugu, koja će polaziti iz Bogojeva, u kojoj će se nalaziti turističko-muzejski kompleks – naveo je Vučinić i dodao da je i cilj da se u turističku ponudu uključi i biciklistička trasu EuroVelo6, jer biciklisti koji sada prolaze ovim putem, nemaju gde da prenoće, što više neće biti slučaj.Turisti će u ponudi moći da izaberu parnu lokomotivu, šinobuse ili oldtajmer, specijalni automobil kojem su instalirani gvozdeni točkovi kako bi se kretao po pruzi.



– Tražićemo vagone iz Novog Sada, koji i dalje stoje na železničkoj stanici, jer nisu imali kupaca – napominje Vučinić i dodaje da osim ove rute, Vojvodina ima još 240 kilometara demontiranih, neiskorišćenih pruga.Inače, nije zgoreg navesti da originalne šine nisu uništene, jer su pravljene u Rešicama kod Vršca od istog materijala od kojeg su napravljene pruge u Rumuniji i Mađarskoj, ali i Ajfelov toranj.



– I Nemačka i Austrija, osim standardnih železničkih trasa, poseduju ovakve turističke, koje su neophodne i u Vojvodini, kako bismo još više razvili turistički, ali i geostrateški i kulturološki značaj Pokrajine – nbavodi Vučinić, uz podsećanje da se Vojvodina može pohvaliti i istorijatom železnice dugim 150 godina. – Turističko-muzejski voz na pruzi koji saobraća od Bogojeva do Bačkog Brega bez ikakve sumnje će doprineti većem broju posetilaca u Vojvodini. Iz tog razloga turistički potencijal neiskorišćenih i napuštenih pruga ne sme biti zanemaren.



Maša Stakić

 

Zavidan istorijat



Prva pruga u jugoistočnoj Evropi izgrađena je na jugu Banata i prolazila je kroz Belu Crkvu. Mreža železničkih pruga početkom dvadesetog veka bila je najgušća u Evropi, a mreža Evrope u svetu. Vojvodina je, kažu istorijske knjige, imala tri puta gušću mrežu pruga od Engleske, gde je železnica stvorena.

Ljubitelji železnice



Vojvođansko društvo za železnicu ili ljubitelji železnice, kako se nazivaju, nevladino je i neprofitno udružene osnovano 2003. i broji 3.500 članova. Za projekat revitalizacije pruge Sonta-Apatin-Sombor-Bački Breg imali su podršku studenata FTN-a i PMF-a, kao i Pokrajine. Vojvođanska administracija je, naime, od 27 projekata kojima je dodelima sredstva na konkursima, rangirala ovaj projekat na treće mesto po dodeli sredstava.

 

Piše:
Pošaljite komentar