Više od 50 odsto starijih od 15 godina nema digitalne veštine
BEOGRAD: Više od 80 odsto domaćinstava u Srbiji ima pristup internetu, ali više od 51 odsto populacije starije od 15 godina nema nijednu od osnovnih veština u oblasti informaciono-komunikacionih tehnologija poput slanja mejla, internet pretraga i obrada teksta, rezultati su izneti na onlajn tribini "Znaš kako", organizovanoj povodom usavršavanja digitalnih veština u Srbiji.
Takođe, istraživanja ukazuju na to da današnje mlađe generacije percipiraju veću količinu stresa, nego prethodne, zbog činjenice da smo svakodnevno izloženi velikoj količini informacija, kao i da živimo u ekonomiji stvaralaštva.
Na onlajn prezentaciji "Znaš kako" Inicijativa "Digitalna Srbija" i UNICEF u Srbiji okupili su osam predstavnika iz kompanija u Srbiji koji su pokazali kako mladi mogu da usavršavaju svoje digitalne veštine i postanu pripremljeniji za tržište rada.
Iz inicijative "Digitalna Srbija" saopštili su da je rukovodilac za planiranje resursa kompanije Symphony Momir Đekić pokazao na tribini kako se koristi aplikacija za organizaciju i praćenje podataka "Trello" i istakao zašto je bolja organizacija važna.
"Ispostavlja se da kada radite jedan posao, vi možete da ga uradite vrlo kvalitetno i vrlo efikasno. Problemi nastaju kada dođe više poslova. Uz pomoć tehnologije mi možemo da izvedemo više tih poslova ođednom, a da svi budu i kvalitetno i efikasno urađeni", rekao je on.
Istraživanja pokazuju da ako se na internetu provede oko četiri sata dnevno, prima se izmedu 17.500 i 20.000 informacija i mozak je napadnut, te se većina ovih informacija na svesnom nivou ni ne percipira.
Senior partner u advokatskoj kancelariji "Karanović & Partners" Rastko Petaković usmerio je fokus na to da smo u poslednje vreme proširenjem značaja društvenih mreža došli u jedan svet u kom smo svi ne samo učesnici, već istovremeno i kreatori.
"Ranije je umetnik bio neko ko provede nekoliko meseci da bi napravio album ili godinu dana da bi napravio film, danas je umetnik i onaj ko snimi neki dobar story za društvene mreže ili neki viralan video. Ta granica izmedu toga šta su umetnici, a šta smo svi mi obični ljudi koji se bavimo time je jako smanjena, to je ono što zovemo ekonomijom stvaralaštva", kazao je on.
Prema predstavljenim istraživanjima, tehnologija se nameće kao potreba i rešenje za savremeni svet, što su potvrdili učcesnici događaja kroz prezentovanje kako da se bezbedno kupuje onlajn, optimizuje LinkedIn profil, ureduju dokumenti, prave sajtovi i prezentacije.