Више од 50 одсто старијих од 15 година нема дигиталне вештине
БЕОГРАД: Више од 80 одсто домаћинстава у Србији има приступ интернету, али више од 51 одсто популације старије од 15 година нема ниједну од основних вештина у области информационо-комуникационих технологија попут слања мејла, интернет претрага и обрада текста, резултати су изнети на онлајн трибини "Знаш како", организованој поводом усавршавања дигиталних вештина у Србији.
Такође, истраживања указују на то да данашње млађе генерације перципирају већу количину стреса, него prеthodnе, због чињенице да смо свакодневно изложени великој количини информација, као и да живимо у економији стваралаштва.
На онлајн презентацији "Знаш како" Иницијатива "Дигитална Србија" и УНИЦЕФ у Србији окупили су осам представника из компанија у Србији који су показали како млади могу да усавршавају своје дигиталне вештине и постану припремљенији за тржиште рада.
Из иницијативе "Дигитална Србија" саопштили су да је руководилац за планирање ресурса компаније Symphony Момир Ђекић показао на трибини како се користи апликација за организацију и праћење података "Trеllo" и истакао зашто је боља организација важна.
"Испоставља се да када радите један посао, ви можете да га урадите врло квалитетно и врло ефикасно. Проблеми настају када дође више послова. Уз помоћ технологије ми можемо да изведемо више тих послова ођедном, а да сви буду и квалитетно и ефикасно урађени", рекао је он.
Истраживања показују да ако се на интернету проведе око четири сата дневно, прима се измеду 17.500 и 20.000 информација и мозак је нападнут, те се већина ових информација на свесном нивоу ни не перципира.
Сениор партнер у адвокатској канцеларији "Карановић & Партнерс" Растко Петаковић усмерио је фокус на то да смо у последње време проширењем значаја друштвених мрежа дошли у један свет у ком смо сви не само учесници, већ истовремено и креатори.
"Раније је уметник био неко ко проведе неколико месеци да би направио албум или годину дана да би направио филм, данас је уметник и онај ко сними неки добар story за друштвене мреже или неки виралан видео. Та граница измеду тога шта су уметници, а шта смо сви ми обични људи који се бавимо тиме је јако смањена, то је оно што зовемо економијом стваралаштва", казао је он.
Према представљеним истраживањима, технологија се намеће као потреба и решење за савремени свет, што су потврдили учцесници догађаја кроз презентовање како да се безбедно купује онлајн, оптимизује ЛинкедИн профил, уредују документи, праве сајтови и презентације.