Uverenje o plaćenom porezu na imovinu na klik
BEOGRAD: Građanima Srbije je omogućeno da putem nove usluge eUverenje na Portalu lokalne poreske administracije www.lpa.gov.rs. dobiju elektronsko uverenje da su izmirili poreske obaveze vezane za porez na imovinu, bez odlaska na šaltere, saopštila je danas Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu.
Putem Portala LPA, građani u par klikova mogu da podnesu zahtev za dobijanje tog uverenja, a elektronski dokument mogu da preuzmu ili na Portalu LPA ili u svom eSandučetu na Portalu eUprava.
Za korišćenje te usluge potrebno je da građani budu elektronski identifikovani kvalifikovanim elektronskim sertifikatom, bez obzira da li je u klaudu ili na smart kartici/ USB tokenu.
Zahtev za dobijanje uverenja mogu podneti fizička lica, preduzetnici i pravna lica, a zahtev se može podneti svim lokalnim poreskim administracijama koje su omogućile obradu elektronskih uverenja.
Direktor Kancelarije za informacione tehnologije i elektronsku upravu Mihailo Jovanović rekao je da su samo prošle godine lokalne poreske administracije u Beogradu izdale više od 120.000 tih uverenja na zahtev građana.
"Zbog toga smo se odlučili da i ovu uslugu digitalizujemo i olakšamo svim građanima, ali i privredi, da elektronski podnesu zahtev i dobiju eUverenje bez odlaska na šaltere", rekao je Jovanović.
On je dodao da je usluga eUverenje trenutno dostupna u 37 lokalnih poreskih administracija, a tokom leta se očekuje da i ostale lokalne opštinske i gradske administracije omoguće tu uslugu.
U saopštenju se navodi da je potrebno da pojedinac bude registrovan korisnik na Portalu eUprava visokim nivoom pouzdanosti (kvalifikovanim elektronskim sertifikatom u klaudu, na kartici ili USB tokenu), te da je više informacija kako do besplatnog sertifikata dostupno u klaudu na adresi https://euprava.gov.rs/usluge/6864.
Takođe, dodaje se da, nakon što se podnese zahtev, lokalna poreska administracija ima rok od osam dana da izda elektronsko rešenje, koje se može preuzeti ili na Portalu LPA ili u svom eSandučetu na Portalu eUprava.