Uspelo socijalno preduzetništvo
Prolaznici na ulicama Niša, Novog Sada i Beograda ovih dana mogu na bilbordima da vide lica ljudi koji poručuju da se „može drugačije“. Tu poruku šalju preduzetnici koji su malo drugačiji od uobičajenih.
Reč je o socijalnim preduzetnicima čije poslovanje je usmereno na pokretanje promena i rešavanje društvenih problema, a deo su kampanje organizacije „Razlivalište“ “Može drugačije”.
O iskustvima i motivaciji govore osnivači preduzeća pokrenutih s ciljem da šire utiču na društvo: zapošljavanjem osoba koje pripadaju ranjivim grupama i njihovim uključivanjem u zajednicu (starija populacija, manjine, osobe s invaliditetom, žrtve nasilja i trgovine ljudima), rešavanjem društvenog ili ekološkog problema na neuobičajen i inovativan način.
Na portalu mozedrugacije.com nalaze se njihove priče, među kojima je i priča osnivača časopisa “Lice ulice” koji prodaju osobe s teškoćama, osnivačice “Bagel bejgla”, proizvodnje i dostave hrane čijom kupovinom pomažete žrtve trgovine ljudima, ali i osnivača “Pirotskog potrčka” koji starim i nepokretnim ljudima besplatno dostavlja hranu i lekove.
Program učesnicima nudi besplatne radionice kroz koje dobijaju podršku za razvoj ideja i sticanje znanja, kao i priliku da se upoznaju s lokalnom zajednicom društvenih preduzetnika. Finalisti konkursa dobijaju pristup inkubacionom programu tokom leta, a pobednici novčane nagrade i dalju podršku. U Srbiji će biti nagrađene četiri ideje.
„Razlivalište“ poziva sve mlade od 14 do 30 godina da svoje ideje za kreativne preduzetničke akcije, usmerene na rešavanje društvenih ili ekoloških problema, prijave do 31. maja na konkurs programa Social Impact Anjard, koji ova organizacija sprovodi u Srbiji. Program je ujedno i najveće evropsko takmičenje za socijalno preduzetništvo mladih.
"Organizacija Razlivalište ovom kampanjom želi da široj javnosti predstavi sjajne ljude koji od samog starta razmišljaju i rade drugačije. Njihov entuzijazam i briga za zajednicu može poslužiti kao inspiracija svakom od nas, a takođe biti i dokaz da se na socijalno odgovoran način može voditi uspešan biznis koji donosi profit, ali i utiče pozitivno na društvo", naglašava jedan od osnivača „Razlivališta” Miloš Paunović.
Kampanju Može Drugačije i projekat Social Impact Anjard realizuje organizacija „Razlivalište“ uz podršku Erste Banke, i kompanija Alma Ljuattro i Koka Kola HBC Srbija i Crna Gora.
V. C