Успело социјално предузетништво
Пролазници на улицама Ниша, Новог Сада и Београда ових дана могу на билбордима да виде лица људи који поручују да се „може другачије“. Ту поруку шаљу предузетници који су мало другачији од уобичајених.
Реч је о социјалним предузетницима чије пословање је усмерено на покретање промена и решавање друштвених проблема, а део су кампање организације „Разливалиште“ “Може другачије”.
О искуствима и мотивацији говоре оснивачи предузећа покренутих с циљем да шире утичу на друштво: запошљавањем особа које припадају рањивим групама и њиховим укључивањем у заједницу (старија популација, мањине, особе с инвалидитетом, жртве насиља и трговине људима), решавањем друштвеног или еколошког проблема на неуобичајен и иновативан начин.
На порталу mozedrugacije.com налазе се њихове приче, међу којима је и прича оснивача часописа “Лице улице” који продају особе с тешкоћама, оснивачице “Багел бејгла”, производње и доставе хране чијом куповином помажете жртве трговине људима, али и оснивача “Пиротског потрчка” који старим и непокретним људима бесплатно доставља храну и лекове.
Програм учесницима нуди бесплатне радионице кроз које добијају подршку за развој идеја и стицање знања, као и прилику да се упознају с локалном заједницом друштвених предузетника. Финалисти конкурса добијају приступ инкубационом програму током лета, а победници новчане награде и даљу подршку. У Србији ће бити награђене четири идеје.
„Разливалиште“ позива све младе од 14 до 30 година да своје идеје за креативне предузетничке акције, усмерене на решавање друштвених или еколошких проблема, пријаве до 31. маја на конкурс програма Социал Импацт Ањард, који ова организација спроводи у Србији. Програм је уједно и највеће европско такмичење за социјално предузетништво младих.
"Организација Разливалиште овом кампањом жели да широј јавности представи сјајне људе који од самог старта размишљају и раде другачије. Њихов ентузијазам и брига за заједницу може послужити као инспирација сваком од нас, а такође бити и доказ да се на социјално одговоран начин може водити успешан бизнис који доноси профит, али и утиче позитивно на друштво", наглашава један од оснивача „Разливалишта” Милош Пауновић.
Кампању Може Другачије и пројекат Социал Импацт Ањард реализује организација „Разливалиште“ уз подршку Ерсте Банке, и компанија Алма Ljuattro и Кока Кола ХБЦ Србија и Црна Гора.
В. Ц