UČENICI SAGLASNI Ništa ne može da zameni nastavu uživo
BEOGRAD: Ništa ne može da zameni predavanja uživo i druženje u učionicama, saglasni su i učenici i direktori beogradskih škola, koji u razgovoru za Tanjug ističu da bi eventualno uvođenje kompletne onlajn nastave moglo stvoriti "rupe u znanju" i smanjiti motivisanost za učenje.
Direktorka Matematičke gimnazije Mirjana Katić kaže da je kombinovana nastava koja se trenutno sprovodi u toj školi, izazov, pre svega za učenike.
"Utisak je da je u poslednje dve godine koliko već traje epidemija, deci mnogo lakše kada uživo prate nastavu. Kod kuće treba da budu mnogo više motivisani, da pokažu veći stepen lične odgovornosti, što nije lako", rekla je Katić.
Ona naglašava da su stavovi učenika slični, a to je da žele da idu u školu.
"Deci to prija, škola nije samo obrazovna institucija nego i vaspitna. Pomaže im da razviju svoje socijalne veštine i sigurno će biti teže ako pređu kompletno na onlajn nastavu", istakla je Katić.
Kako kaže, koliko god kvalitetno da se organizuje kombinovana nastava, ona ne može u potpunosti da zameni rad uživo.
Katić je rekla da se krajem prošle nedelje i za vikend šestoro kolega razbolelo, što je za školu veliki problem.
"Imamo između 10 i 15 učenika koji su bolesni, i takvu situaciju nismo imali ranije u gimnaziji. Problem je što treba da se nađe kvalitetna zamena za kolege. Trenutna situacija je vrlo složena, najsloženija do sada", poručila je direktorka Matematičke gimnazije.
Prema njenim rečima, ta škola se trudi da postavlja što bolje sadržaje na platformu Teams i da učenicima koji su bolesni, pruži podršku da nadoknadi propušteno gradivo.
"Trudimo se da sačuvamo empatiju, da đaci pomažu jedni drugima i da deca na najbolji mogući način prebrode trenutnu situaciju", istakla je Katić.
Učenici poručuju da je komplikovanije pratiti nastavu u uslovima epidemije i ističu da je zanimljivije učenje i druženje u školskim klupama.
Ivan Grego, učenik trećeg razreda Matematičke gimnazije, naglašava da se nastavnici dosta trude da pomognu pri izvođenju kombinovane nastave.
Smatra da će biti otežani uslovi ukoliko se nastava bude odvijala kompletno onlajn.
"Imaćemo možda određene ''rupe u znanju'' i zbog toga ne bih da se pređe na takav model nastave, jer nećemo baš nešto uspeti da naučimo i da se pripremimo za fakultet", smatra Ivan.
Njegova drugarica Ivana Mušikić kaže da nije idealno, ali da se navikla na onlajn nastavu.
"Dobre su kamere i zvuk. Da je skroz onlajn bilo bi teže da se prati nego da smo u školi", rekla je ona.
U zgradi Matematiče gimnazije, odvija se i nastava za dva odelenja sedmog razreda osnovne škole.
"Bolje je kada se družimo, ne sviđa mi se ideja da svi pređemo na onlajn nastavu. Rastaćemo se sa drugarima, a i mnogo više naučimo kada idemo u školu", kaže učenik sedmog razreda Vuk Nikolov.
Njegova vršnjakinja Vanja Jelovac poručuje da je sad već navikla da nosi masku u školi, a onlajn nastava joj ne pada toliko teško. Međutim, ne bi volela da se razdvoji od drugara.
"Imam dosta prijatelja i bilo bi mi žao da se ne viđam sa društvom", kaže Vanja.
I direktorka Osnovne škole "Sveti Sava" Jovana Milenković stava je da ništa ne može da zameni neposrednu nastavu, ali ističe da je ta škola spremna ukoliko rad bude kompletno onlajn.
"Po tom principu smo radili i prošle godine. U ovom trenutku imamo odeljenja koja su u kombinovanom sistemu i nastavnici sa njima u tim učionicama rade sa pola odeljenja, a ostala polovina se uključuje putem Google Meet-a, tako da prate nastavu u realnom vremenu", kaže Milenković za Tanjug.
Ona je istakla da je đacima najteži period kada moraju da se izmeste iz učionice, ali da se za sada, kako kaže, škola dobro drži.
"Trudimo se da učenike stalno podsećamo da se pridržavaju epidemioloških mera", kaže Milenković.
Osnovnu školu "Sveti Sava" pohađa 970 učenika, a 15 je obolelo od korone.
Sedmoro nastavnika je u izolaciji ili su pozitivni na kovid.
"Od početka nastavnici nisu u celom sastavu. Uvek ima neko ko je bolestan, ali za sada se dobro držimo", rekla je Milenković.
Ove nedelje kombinovani model nastave sprovodi se sampo u srednjim školama u Beogradu, Vrnjačkoj Banji, Nišu i Šapcu.
Tim za praćenje i koordinisanje primene preventivnih mera u radu škola donosi odluku o modelima nastave u određenim lokalnim samoupravama.
Konačnu odluku o eventualnom prelasku svih škola na onlajn nastavu donosi Krizni štab, istakao je ranije resorni ministar Branko Ružić.