Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

REKONSTRUKCIJA PRUGE OD VRBASA DO SOMBORA U PRIPREMI Vozovi će ići 120 km na sat; U toku je izgradnja nove železničke stanice Vrbas Nova (FOTO)

29.07.2024. 09:10 09:42
Piše:

Pruga Vrbas–Sombor, duga 52 kilometra, jedna je od regionalnih pruga koje će u okviru Programa rekonstrukcije i modernizacije regionalnih pruga u Srbiji, koji su pokrenuli „Infrastruktura železnice Srbije“ i Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, biti u narednom periodu obnovljena.  

Reč je o jednokolosečnoj, neelektrificiranoj pruzi koja je puštena u saobraćaj još 1906. godine. Pre 60 godina rekonstruisano je 35 kilometara te pruge, dok je ostatak remontovan pre tri i po decenije. Uzimajući u obzir sve te činjenice, jasno je u kojoj meri je železnička infrastruktura na toj deonici u lošem stanju.

U „Infrastrukturi železnice Srbije“ kažu da između Vrbasa i Sombora danas nema putničkih vozova, nego samo teretnih. U proseku mesečno njome prođe tridesetak teretnih železničkih kompozicija i to uglavnom brzinom između 20 i 30 kilometara na sat. S obzirom na to da pruga nije elektrificirana, njome mogu da saobraćaju samo dizel lokomotive i vozovi.

Reč je o jednokolosečnoj, neelektrificiranoj pruzi koja je puštena u saobraćaj još 1906. godine. Pre 60 godina rekonstruisano je 35 kilometara te pruge, dok je ostatak remontovan pre tri i po decenije

- Rekonstrukcijom i modernizacijom ove pruge biće obuhvaćena deonica od izlazne skretnice iz stanice Vrbas do izlazne skretnice iz stanice Sombor - napominju u tom preduzeću i dodaju da je predviđena kompletna rekonstrukcija građevinske infrastrukture i elektrifikacija pruge. - Predmet obnove biće  otvorena pruga, stanični koloseci i stajališta, objekti na pruzi i u službenim mestima kao što su stanične zgrade sa ostalim pratećim objektima, površinama i tehničkom infrastrukturom kao i zgrade objekata za elektrotehničke poslove, putni prelazi, mostovi, propusti, drenaže... Biće postavljena ograda i paneli za zaštitu od buke posebno u naseljenim mestima i u blizini lokalnih puteva, što znači da će biti smanjen i nivo buke i vibracija, a to sve pozitivno će  uticati i na zaštitu životne sredine u ovom regionu. 

Modernizacijom se planira izgradnja kontaktne mreže i stabilnih postrojenja električne vuče, elektroenergetsko napajanje, signalno-sigurnosne i telegrafsko-telefonske instalacije, zatim nova kablovska infrastruktura (optika) i nov sistem daljinskog upravljanja u skladu sa savremenim rešenjima koji će biti povezan sa regionalnim i jedinstvenim centrom za daljinsko upravljanje, kao i izgradnja sistema video nadzora.

U „Infrastrukturi železnice Srbije“ kažu za „Dnevnik” da između Vrbasa i Sombora danas nema putničkih vozova, nego samo teretnih. U proseku mesečno njome prođe tridesetak teretnih železničkih kompozicija i to uglavnom brzinom između 20 i 30 kilometara na sat

Kako kažu u „Infrastrukturi železnice Srbije“, nakon rekonstrukcije prugom će vozovi moći da idu brzinom do 120 kilometara na sat. Time što će biti povećana brzina vozova, automatski će biti skraćeno vreme putovanja, a unapređena  bezbednost i pouzdanost železničkog saobraćaja, kao i propusna moć pruge. Uzimajući u obzir činjenicu da će biti elektrificirana, njome će moći da saobraćaju elektro lokomotive i vozovi. 

- U toku je izrada planske i tehničke dokumentacije. Ugovor  je potpisan u junu prošle godine sa Saobraćajnim institutom CIP za izradu idejnog projekta sa studijom opravdanosti i studijom o proceni uticaja na životnu sredinu. Vrednost posla je oko 300 miliona dinara, a rok za izradu dokumentacije je 20 meseci. Krajem juna ove godine podneta je inicijativa za izradu Prostornog plana područja posebne namene infrastrukturnog koridora Vrbas–Sombor. CIP je do sada dostavio Idejno rešenje, a održano je više sastanaka sa lokalnim samoupravama i urbanistima u vezi sa optimizacijom staničnih kapaciteta i putnih prelaza - objašnjavaju u „Infrastrukturi železnice Srbije“.

Krajem juna ove godine podneta je inicijativa za izradu Prostornog plana područja posebne namene infrastrukturnog koridora Vrbas–Sombor

Kažu da je planirano fazno izvođenje radova. U prvoj fazi  izvodiće se građevinski radovi, a u drugoj elektrifikacija. Procenjena vrednost rekonstrukcije i modernizacije pruge Vrbas–Sombor je oko 151 milion evra, ali će preciznija procena biti utvrđena tek nakon što bude urađen Idejni projekat.

Izvor finansiranja do sada nije definisan, ali se vode intenzivne aktivnosti i razgovori kako bi se novac obezbedio.

Kako je početkom meseca rekao ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić, ova pruga biće izlazak Sombora na brzu prugu. Njome će putnici brzinom od 120 kilometara na sat putovati do Vrbasa, a odatle put Beograda i Subotice brzinom od 200 kilometara na čas.  

U okviru izgradnje brze pruge Novi Sad–Subotica, koja do kraja ove godine treba da bude puštena u saobraćaj, u toku je izgradnja nove železničke stanice Vrbas Nova. To znači da će Vrbas uskoro imati dve železničke stanice i na taj način postati savremen i efikasan železnički čvor

U okviru izgradnje brze pruge Novi Sad–Subotica, koja do kraja ove godine treba da bude puštena u saobraćaj, u toku je izgradnja nove železničke stanice Vrbas Nova. To znači da će Vrbas uskoro imati dve železničke stanice i na taj način postati savremen i efikasan železnički čvor. Nova železnička stanica Vrbas Nova gradi se na brzoj pruzi,  a sadašnja će biti u funkciji na budućoj rekonstruisanoj i elektrificiranoj pruzi Vrbas–Sombor. Zbog toga projekat re­konstrukcije i modernizacije pruge Vrbas–Sombor ima još veći značaj.

Z. Milosavljević

Foto: Dnevnik

Autor:
Pošaljite komentar