overcast clouds
11°C
16.09.2024.
Нови Сад
eur
117.04
usd
105.4414
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

РЕКОНСТРУКЦИЈА ПРУГЕ ОД ВРБАСА ДО СОМБОРА У ПРИПРЕМИ Возови ће ићи 120 км на сат; У току је изградња нове железничке станице Врбас Нова (ФОТО)

29.07.2024. 09:10 09:42
Пише:

Пруга Врбас–Сомбор, дуга 52 километра, једна је од регионалних пруга које ће у оквиру Програма реконструкције и модернизације регионалних пруга у Србији, који су покренули „Инфраструктура железнице Србије“ и Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, бити у наредном периоду обновљена.  

Реч је о једноколосечној, неелектрифицираној прузи која је пуштена у саобраћај још 1906. године. Пре 60 година реконструисано је 35 километара те пруге, док је остатак ремонтован пре три и по деценије. Узимајући у обзир све те чињенице, јасно је у којој мери је железничка инфраструктура на тој деоници у лошем стању.

У „Инфраструктури железнице Србије“ кажу да између Врбаса и Сомбора данас нема путничких возова, него само теретних. У просеку месечно њоме прође тридесетак теретних железничких композиција и то углавном брзином између 20 и 30 километара на сат. С обзиром на то да пруга није електрифицирана, њоме могу да саобраћају само дизел локомотиве и возови.

Реч је о једноколосечној, неелектрифицираној прузи која је пуштена у саобраћај још 1906. године. Пре 60 година реконструисано је 35 километара те пруге, док је остатак ремонтован пре три и по деценије

- Реконструкцијом и модернизацијом ове пруге биће обухваћена деоница од излазне скретнице из станице Врбас до излазне скретнице из станице Сомбор - напомињу у том предузећу и додају да је предвиђена комплетна реконструкција грађевинске инфраструктуре и електрификација пруге. - Предмет обнове биће  отворена пруга, станични колосеци и стајалишта, објекти на прузи и у службеним местима као што су станичне зграде са осталим пратећим објектима, површинама и техничком инфраструктуром као и зграде објеката за електротехничке послове, путни прелази, мостови, пропусти, дренаже... Биће постављена ограда и панели за заштиту од буке посебно у насељеним местима и у близини локалних путева, што значи да ће бити смањен и ниво буке и вибрација, а то све позитивно ће  утицати и на заштиту животне средине у овом региону. 

Модернизацијом се планира изградња контактне мреже и стабилних постројења електричне вуче, електроенергетско напајање, сигнално-сигурносне и телеграфско-телефонске инсталације, затим нова кабловска инфраструктура (оптика) и нов систем даљинског управљања у складу са савременим решењима који ће бити повезан са регионалним и јединственим центром за даљинско управљање, као и изградња система видео надзора.

У „Инфраструктури железнице Србије“ кажу за „Дневник” да између Врбаса и Сомбора данас нема путничких возова, него само теретних. У просеку месечно њоме прође тридесетак теретних железничких композиција и то углавном брзином између 20 и 30 километара на сат

Како кажу у „Инфраструктури железнице Србије“, након реконструкције пругом ће возови моћи да иду брзином до 120 километара на сат. Тиме што ће бити повећана брзина возова, аутоматски ће бити скраћено време путовања, а унапређена  безбедност и поузданост железничког саобраћаја, као и пропусна моћ пруге. Узимајући у обзир чињеницу да ће бити електрифицирана, њоме ће моћи да саобраћају електро локомотиве и возови. 

- У току је израда планске и техничке документације. Уговор  је потписан у јуну прошле године са Саобраћајним институтом ЦИП за израду идејног пројекта са студијом оправданости и студијом о процени утицаја на животну средину. Вредност посла је око 300 милиона динара, а рок за израду документације је 20 месеци. Крајем јуна ове године поднета је иницијатива за израду Просторног плана подручја посебне намене инфраструктурног коридора Врбас–Сомбор. ЦИП је до сада доставио Идејно решење, а одржано је више састанака са локалним самоуправама и урбанистима у вези са оптимизацијом станичних капацитета и путних прелаза - објашњавају у „Инфраструктури железнице Србије“.

Крајем јуна ове године поднета је иницијатива за израду Просторног плана подручја посебне намене инфраструктурног коридора Врбас–Сомбор

Кажу да је планирано фазно извођење радова. У првој фази  изводиће се грађевински радови, а у другој електрификација. Процењена вредност реконструкције и модернизације пруге Врбас–Сомбор је око 151 милион евра, али ће прецизнија процена бити утврђена тек након што буде урађен Идејни пројекат.

Извор финансирања до сада није дефинисан, али се воде интензивне активности и разговори како би се новац обезбедио.

Како је почетком месеца рекао министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић, ова пруга биће излазак Сомбора на брзу пругу. Њоме ће путници брзином од 120 километара на сат путовати до Врбаса, а одатле пут Београда и Суботице брзином од 200 километара на час.  

У оквиру изградње брзе пруге Нови Сад–Суботица, која до краја ове године треба да буде пуштена у саобраћај, у току је изградња нове железничке станице Врбас Нова. То значи да ће Врбас ускоро имати две железничке станице и на тај начин постати савремен и ефикасан железнички чвор

У оквиру изградње брзе пруге Нови Сад–Суботица, која до краја ове године треба да буде пуштена у саобраћај, у току је изградња нове железничке станице Врбас Нова. То значи да ће Врбас ускоро имати две железничке станице и на тај начин постати савремен и ефикасан железнички чвор. Нова железничка станица Врбас Нова гради се на брзој прузи,  а садашња ће бити у функцији на будућој реконструисаној и електрифицираној прузи Врбас–Сомбор. Због тога пројекат ре­конструкције и модернизације пруге Врбас–Сомбор има још већи значај.

З. Милосављевић

Фото: Дневник

Аутор:
Пошаљите коментар