Posle još jednog samozapaljenog auta na letovanju MAJSTORI UPOZORAVAJU; OVO JE GLAVNI RAZLOG POŽARA! Evo koji tip automobila NAJČEŠĆE GORI
Porodica iz Beograda doživela je pakao, kada im se tokom povratka kući iz Grčke, čim su prešli Evzoni, zapalio automobil u Severnoj Makedoniji.
Požar je zahvatio i nisko rastinje pored puta, a saobraćaj na auto-putu bio je obustavljen neko vreme, dok je granični prelaz kratko bio zatvoren.
Kako su ispričali vlasnici vozila, na automobilu je urađen servis pred put i on je redovno održavan, te im nije bilo jasno kako je do požara došlo.
Kako iz ovog autoservisa navode za "Blic", požar u automobilima može nastati iz više razloga, čak i kada je vozilo novo i redovno servisirano.
Najčešći uzroci
Električni problemi: Kvarovi u električnom sistemu automobila, kao što su loše spojeni kablovi ili kratki spojevi, mogu izazvati varnice koje mogu zapaliti gorivo ili druge zapaljive materijale.
Curenje goriva: Čak i mala količina goriva koja curi može dovesti do požara ako dođe u kontakt sa izvorom toplote ili varnicom. Curenje može nastati zbog oštećenih ili nepravilno instaliranih cevi, zaptivki ili spojeva.
Pregrevanje motora: Ako motor nije pravilno hlađen, može doći do pregrevanja koje može zapaliti ulje ili druge zapaljive tečnosti u motoru.
Nedostaci u proizvodnji: Iako retki, mogući su fabrički defekti u delovima automobila koji mogu izazvati požar. Ovo je posebno važno kod novih automobila gde određene serije mogu imati problematične komponente.
Nepravilno servisiranje: Iako redovno servisiranje treba da smanji rizik od požara, greške tokom servisiranja, kao što su nepravilno zategnuti spojevi ili neispravno instalirani delovi, mogu povećati rizik.
Kako pojašnjavaju iz ovog autoservisa, kada je u pitanju konkretan slučaj beogradske porodice, trebalo bi se posavetovati sa mehaničarom koji im je radio servis pred put.
Šta sve treba uraditi pre puta
- Proveriti tehničku ispravnost vozila (posebno uređaja za upravljanje vozilom, za zaustavljanje vozila, za označavanje vozila i osvetljavanje puta)
- Proveriti ispravnost aparata za gašenje požara u vozilu
- Imati dovoljno pogonskog goriva u rezervoaru (posebno zbog neočekivanih ili očekivanih gužvi i zastoja na putu i u saobraćaju)
- Proveriti nivo svih tečnosti u sistemima vozila (ulje, antifriz, ulje za kočnice, tečnost za pranje vetrobrana)
- Proveriti ispravnost klime, stakala, brisača, obezbediti "zavesice" – štitnike od sunčevih zraka
- Imati pri ruci dovoljno tečnosti u vozilu
"Što se tiče ovog konkretnog slučaja, najbolje bi bilo posavetovati se sa servisom koji je obavio poslednje održavanje tog auta kako bi izvršili detaljnu inspekciju i utvrdili tačan uzrok požara. Takođe, i proizvođač automobila bi mogao da pomogne, posebno ako postoji sumnja na fabrički defekt", pojašnjava naš sagovornik iz beogradskog servisa.
U ispovesti na društvenim mrežama, Vladimir i Jelena su opisali kako je došlo do požara. Prema njihovim rečima, auto je redovno servisiran, poslednji put pre samog polaska na letovanje i tom prilikom je bilo sve ispravno. Kod sebe su imali i PP aparat.
Nažalost, Vladimirov i Jelenin primer nije jedini ni ove, a ni tokom prethodnih godina.
Na putevima u Srbiji česti su požari u automobilima, a najčešće gore automobili starijih generacija.
Ipak, kako su ranije serviseri pojasnili za "Blic", najčešće se požari događaju na automobilima marke BMW.
"U poslednje vreme imate najviše automobila marke BMW koja se pale jer dolazi do pregrevanja motora. Najčešće se pale oni koji imaju motor na dizel, a razlog su nestručni majstori, loše popravljene instalacije. Dovoljno je da ne koriste kvalitetnu izolir traku, da do paljenja dođe", objasnio je ranije za Blic serviser iz Beograda.
Miševi kao uzročnici požara
Ipak, uzročnik požara nekada ne mora da bude ni vozačeva, ali ni proizvođačeva greška. Kako je pre godinu dana za "Blic" pojasnio bivši automobilista Milun Vesnić iz Užica, nije sigurna preventiva od požara ako u garaži u kojoj stoji vozilo ima miševa.
"Miš ume da se zavuče u nepristupačne delove motornog prostora i pregrize kablove, čime napravi spoj. Ili da se zavuče pod zupčasti kaiš koji prilikom paljenja poskoči i napravi lom u motoru. Iz ovog razloga je poželjno da se garaža zaštiti od miševa", rekao je on.