После још једног самозапаљеног аута на летовању МАЈСТОРИ УПОЗОРАВАЈУ; ОВО ЈЕ ГЛАВНИ РАЗЛОГ ПОЖАРА! Ево који тип аутомобила НАЈЧЕШЋЕ ГОРИ
Породица из Београда доживела је пакао, када им се током повратка кући из Грчке, чим су прешли Евзони, запалио аутомобил у Северној Македонији.
Пожар је захватио и ниско растиње поред пута, а саобраћај на ауто-путу био је обустављен неко време, док је гранични прелаз кратко био затворен.
Како су испричали власници возила, на аутомобилу је урађен сервис пред пут и он је редовно одржаван, те им није било јасно како је до пожара дошло.
Како из овог аутосервиса наводе за "Блиц", пожар у аутомобилима може настати из више разлога, чак и када је возило ново и редовно сервисирано.
Најчешћи узроци
Електрични проблеми: Кварови у електричном систему аутомобила, као што су лоше спојени каблови или кратки спојеви, могу изазвати варнице које могу запалити гориво или друге запаљиве материјале.
Цурење горива: Чак и мала количина горива која цури може довести до пожара ако дође у контакт са извором топлоте или варницом. Цурење може настати због оштећених или неправилно инсталираних цеви, заптивки или спојева.
Прегревање мотора: Ако мотор није правилно хлађен, може доћи до прегревања које може запалити уље или друге запаљиве течности у мотору.
Недостаци у производњи: Иако ретки, могући су фабрички дефекти у деловима аутомобила који могу изазвати пожар. Ово је посебно важно код нових аутомобила где одређене серије могу имати проблематичне компоненте.
Неправилно сервисирање: Иако редовно сервисирање треба да смањи ризик од пожара, грешке током сервисирања, као што су неправилно затегнути спојеви или неисправно инсталирани делови, могу повећати ризик.
Како појашњавају из овог аутосервиса, када је у питању конкретан случај београдске породице, требало би се посаветовати са механичаром који им је радио сервис пред пут.
Шта све треба урадити пре пута
- Проверити техничку исправност возила (посебно уређаја за управљање возилом, за заустављање возила, за означавање возила и осветљавање пута)
- Проверити исправност апарата за гашење пожара у возилу
- Имати довољно погонског горива у резервоару (посебно због неочекиваних или очекиваних гужви и застоја на путу и у саобраћају)
- Проверити ниво свих течности у системима возила (уље, антифриз, уље за кочнице, течност за прање ветробрана)
- Проверити исправност климе, стакала, брисача, обезбедити "завесице" – штитнике од сунчевих зрака
- Имати при руци довољно течности у возилу
"Што се тиче овог конкретног случаја, најбоље би било посаветовати се са сервисом који је обавио последње одржавање тог аута како би извршили детаљну инспекцију и утврдили тачан узрок пожара. Такође, и произвођач аутомобила би могао да помогне, посебно ако постоји сумња на фабрички дефект", појашњава наш саговорник из београдског сервиса.
У исповести на друштвеним мрежама, Владимир и Јелена су описали како је дошло до пожара. Према њиховим речима, ауто је редовно сервисиран, последњи пут пре самог поласка на летовање и том приликом је било све исправно. Код себе су имали и PP апарат.
Нажалост, Владимиров и Јеленин пример није једини ни ове, а ни током prеthodnih година.
На путевима у Србији чести су пожари у аутомобилима, а најчешће горе аутомобили старијих генерација.
Ипак, како су раније сервисери појаснили за "Блиц", најчешће се пожари догађају на аутомобилима марке BMW.
"У последње време имате највише аутомобила марке BMW која се пале јер долази до прегревања мотора. Најчешће се пале они који имају мотор на дизел, а разлог су нестручни мајстори, лоше поправљене инсталације. Довољно је да не користе квалитетну изолир траку, да до паљења дође", објаснио је раније за Блиц сервисер из Београда.
Мишеви као узрочници пожара
Ипак, узрочник пожара некада не мора да буде ни возачева, али ни произвођачева грешка. Како је пре годину дана за "Блиц" појаснио бивши аутомобилиста Милун Веснић из Ужица, није сигурна превентива од пожара ако у гаражи у којој стоји возило има мишева.
"Миш уме да се завуче у неприступачне делове моторног простора и прегризе каблове, чиме направи спој. Или да се завуче под зупчасти каиш који приликом паљења поскочи и направи лом у мотору. Из овог разлога је пожељно да се гаража заштити од мишева", рекао је он.