Pojačana kontrola saobraćaja do 19. februara
BEOGRAD: Pojačana kontrola svih učesnika u saobraćaju na većini putnih pravaca na teritoriji Srbije trajaće do 19. februara i biće usmerena na sve prekršaje koji direktno utiču na bezbednost saobraćaja, izjavio je danas za Tanjug Dejan Stević, potpukovnik Uprave saobraćajne policije.
"Uprava saobraćajne policije sprovodi Prvu centralnu akciju od 10. do 19. februara tokom koje su pripadnici ministarstva unutrašnjih poslova kontrolisali preko 65.000 učesnika u saobraćaju i u dosadašnjem toku akcije otkrili smo i procesuirali preko 26.000 prekršaja, preko 13.000 nepropisnih brzina, preko 1.200 vozača pod uticajem alkohola, preko 60 vozača pod uticajem psihoaktivnih supstanci", rekao je Stević.
On je napomenuo da u akciji učestvuje dnevno i do 1.000 policijskih službenika, koji koriste svu raspoloživu tehniku dok su lokacije birane analizom stanja bezbednosti po principu "hot spot" strategije odnosno na mestima gde je bezbednost najugroženija.
"U nastavku akcije do nedelje 19. februara planiramo pojačanu kontrolu svih učesnika u saobraćaju na većini putnih pravaca na teritoriji naše zemlje, usmerenu na sve one prekršaje koji direkto uticu na bezbednost saobraćaja", rekao je Stević.
On je podsetio da prošle godine za vreme praznika 15. i 16. februara nismo imali poginulih u saobraćaju.
"Dakle, ova akcija u istom periodu prošle godine dala je rezultate, cilj nam je da tako bude i ove godine", zaključio je Stević.
On je dodao da je, pored ove akcije u toku i međunarodna akcija u organizaciji Roudpola, odnosno mreže saobraćajnih policija Evrope, koja za cilj ima smanjenje bezbednosnih rizika saobraćaja vozila koja vrše komercijalni transport robe i putnika.
"Kontrola će se vršiti na autoputevima odnosno naplatnim stanicama, ali i ma ostalim putevima II a i I b reda, gde je saobraćaj ove kategorije učesnika najfrkventniji", rekao je Stević.
Prema njgovim rečima, ova vrsta akcija u okviru Roadpola sprovodi se tri puta godišnje, a tokom poslednje akcije otkriveno je preko 6.000 prekršaja teretnih vozila i autobusa.
"Čak 40 procenata od ukupnog broja ovih prekršaja bilo je zbog zloupotrebe tahografa odnosno ne poštovanja vremena upravljanja, tako da će fokus saobraćajne policije tokom ove akcije će biti na vreme rada posade vozila i tehničku ispravnost vozila”, rekao je Stević.
Kazne za ove prekršaje su za pravna lica, koja imaju objektivnu odgovornost, od 30 do 200 hiljada, dok su za fizička lica predviđene kazne od 10 do 50 hiljada dinara.
"Od 10. februara, otpočeli smo sa korišćenjem najmodernijeg softvera za automatsku detekciju prekršaja nepostupanje po svetlosnom saobraćajnom znaku, zabrana prolaza, crveno svetlo. U Gradu Beogradu instalirano je 600 kamera za video nadzor, od toga 300 na rakrsnicama, tako da smo u prvoj fazi odabrali one raskrsnice na kojima se nalaze pešački prelazi i na kojima je saobraćaj pešaka najfrekventniji, odnosno gde je bezbednost pešaka najviše bila ugrožena", rekao je Stević.
On je podsetio da su slične sisteme za automatsku detekciju korišćeni i do sada, kako na teritoriji Beograda tako i na teritoriji Republike, ali da sada imamo na raspolaganju napredu tehnologiju koja omogućava efikasniji rad.
"U drugoj fazi, uz pomoć sličnog softvera detektovaćemo i prekoračenje brzine u raskrsnici, dok u sledećim fazama planiramo i detekciju svih onih prekršaja koje policijski službenici mogu da procesuiraju neposrednim opažanjem, kao što su upotreba mobilnih telefona u toku vožnje i ne korišćenje sigurnosnog pojasa", rekao je Stević.
On je naveo da je samo u probnom periodu zabeleženo od 60 do 70 prolazaka kroz crveno svetlo, dok policijski službenici na teritoriji grada Beograda, u toku jednog dana neposrednim opažanjem mogu da procesuiraju u proseku dva vozača zbog ovog prekršaja.
"Uprkos svim medijskim kampanjama u cilju preventivnog delovanja, pojedinim vozačima to nije bilo dovoljno da shvate u kojoj meri ovaj prekršaj ugrožava bezbednost svih učesnika u saobraćaju, tako da smo za tri dana rada ovog sistema u Beogradu detektovali čak 112 prolazaka kroz crveno svetlo" rekao je Stević.
Od toga najviše na raskrsnici Milentija Popovića i Bulevar Mihajla Pupina kod Hajata, i na raskrsnici Trgovačka-Jablanička",
"Želim da podsetim sve vozače koji imaju naviku da povećaju brzinu kada uoče zeleno trepćuće ili žuto svetlo na semaforu, raskrsnice nisu portali koje treba što pre da prođemo na putu do odredišta već mesta gde se putevi ukrštaju, razdvajaju i spajaju u nivou, vozila dolaze iz suprotnih smerova, pešaci se kreću preko pešačkih prelaza, rizik od saobraćajne nezgode je izuzetno visok, to su mesta gde pažnja mora biti izuzrtna i usmerena na sve ostale učesnike u saobraćaju", rekao je Stević.