Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Podrška deci iz osetljivih grupa da se upišu u srednju školu

13.10.2021. 12:41 12:43
Piše:
Foto: Dnevnik.rs

U okviru projekta „Zajedno ka srednjoj školi – Podrška deci iz osetljivih grupa u prelasku u srednju školu“, koji realizuju Centar za obrazovne politike i Dečja fondacija Pestaloci, Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja potpisalo je Memorandum o saradnji sa deset lokalnih samouprava.

Projektom će biti obuhvaćeno 20 osnovnih i srednjih škola u Aleksincu, Bečeju, Boru, Žablju, Knjaževcu, Leskovcu, Nišu, Surdulici, Ćupriji, ali i Novom Sadu, u ime kojeg je ugovor potpisala članica gradskog veća za socijalnu zaštitu i brigu o porodici i deci Branka Bežanov.

Državna sekretarka u Ministarstvu prosvete Anamarija Viček istakla je da je kvalitetno obrazovanje za svu decu njihova misija, pa je tako uključivanje i zadržavanje dece iz osetljivih grupa u sistemu školstva posebno važno.

– Ministarstvo ovaj projekat prati od 2017. godine, a sam naziv ukazuje na činjenicu koliko je važno da se svi zajedno bavimo ovim pitanjem – rekla je ona, dodavši da svaka lokalna samouprava može dati doprinos.

Razne studije pokazuju da se osobe koje napuste školovanje, te ne steknu srednjoškolsku diplomu, lakše nađu u začaranom krugu socijalne isključenosti i siromaštva, budući da teže nalaze posao. Osim što umnogome utiče na život pojedinca, nedostatak obrazovanja ima i negativan uticaj na širem socijalnom planu, u vidu umanjenih buyetskih prihoda od poreza i povećanja izdataka za zbrinjavanje socijalno ugroženih. Inicijativa za pokretanje ovog projekta imala je uporište i u podacima koji ukazuju da je obuhvat obrazovanjem dece iz osetljivih grupa srednjoškolskog uzrasta u Republici Srbiji daleko manji od dece iz opšte populacije (89,1 odsto, za razliku od 21,6 odsto romske dece) i da je period tranzicije ka višim nivoima obrazovanja posebno osetljiv za učenike sa nižim akademskim postignućima i nižeg socio-ekonomskog statusa.      

S. M-ć

Piše:
Pošaljite komentar