Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Подршка деци из осетљивих група да се упишу у средњу школу

13.10.2021. 12:41 12:43
Пише:
Фото: Dnevnik.rs

У оквиру пројекта „Заједно ка средњој школи – Подршка деци из осетљивих група у преласку у средњу школу“, који реализују Центар за образовне политике и Дечја фондација Песталоци, Министарство просвете, науке и технолошког развоја потписало је Меморандум о сарадњи са десет локалних самоуправа.

Пројектом ће бити обухваћено 20 основних и средњих школа у Алексинцу, Бечеју, Бору, Жабљу, Књажевцу, Лесковцу, Нишу, Сурдулици, Ћуприји, али и Новом Саду, у име којег је уговор потписала чланица градског већа за социјалну заштиту и бригу о породици и деци Бранка Бежанов.

Државна секретарка у Министарству просвете Анамарија Вичек истакла је да је квалитетно образовање за сву децу њихова мисија, па је тако укључивање и задржавање деце из осетљивих група у систему школства посебно важно.

– Министарство овај пројекат прати од 2017. године, а сам назив указује на чињеницу колико је важно да се сви заједно бавимо овим питањем – рекла је она, додавши да свака локална самоуправа може дати допринос.

Разне студије показују да се особе које напусте школовање, те не стекну средњошколску диплому, лакше нађу у зачараном кругу социјалне искључености и сиромаштва, будући да теже налазе посао. Осим што умногоме утиче на живот појединца, недостатак образовања има и негативан утицај на ширем социјалном плану, у виду умањених buyеtskih прихода од пореза и повећања издатака за збрињавање социјално угрожених. Иницијатива за покретање овог пројекта имала је упориште и у подацима који указују да је обухват образовањем деце из осетљивих група средњошколског узраста у Републици Србији далеко мањи од деце из опште популације (89,1 одсто, за разлику од 21,6 одсто ромске деце) и да је период транзиције ка вишим нивоима образовања посебно осетљив за ученике са нижим академским постигнућима и нижег социо-економског статуса.      

С. М-ћ

Пише:
Пошаљите коментар