Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Novi obrazovni smerovi i programi po diktatu tržišta rada

06.03.2020. 11:14 11:17
Piše:
Foto: vojvodina.gov.rs

NOVI SAD: Centralni prateći događaj ovogodišnjeg Sajma obrazovanja “Putokazi”, završenog danas na Novosadskom sajmu, svakako je bio Okrugli sto “Kompetencije za budućnost”, koji je organizovalo Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja.

Govoreći o digitalnoj transformaciji u prosveti, pomoćnica ministra obrazovanja zadužena za srednje obrazovanje i vaspitanje i obrazovanje odraslih mr Biljana Marić podsetila je da je digitalna transformacija jedan od ciljeva Vlade Republike Srbije, te da ona u sektoru obrazovanja ima za cilj da stvori klimu u kojoj će mladi ljudi posle završenog školovanja biti konkurentni na tržištu rada.

Ministarstvo prosvete preduzelo je niz koraka u ovom pravcu, počev od toga da je informatika uvedena kao obavezan predmet od petog razreda osnovne škole, preko toga da smo ojačali gimnazijske programe ovog predmeta, a u prvom i drugom razredu već se radi po novim programima, rekla je Biljana Marić, uz napomenu da su otvorena i 54 odeljenja za računarske i informatičke talente, te akreditovani i mnogobrojni programi na svim nivoima visokog obrazovanja.

Po rečima pomoćnice ministra, velika pažnja poklanja se i osposobljavanju nastavnika, što dokazuje i činjenica da je prošle godine organizovano 20.000 obuka, a 13.000 nastavnika prošlo je obuke za osnovni nivo digitalnih kompetencija. Do sada je za 96 odsto škola, preko akademske mreže, obezbeđen i siguran i bezbedan pristup internetu. Za ceo prvi rezred osnovne škole obezbeđene su digitalne učionice, dok ih za drugi, peti i šesti razred ima za sada 500 škola, a ove godine biće obezbeđene u još 750 osnovnih, dok sledeće godine ovakve učionice stižu i u 500 srednjih škola.

Direktor Agencije za kvalifikacije profesor dr Časlav Mitrović, govoreći o ulozi ove agencije u sistemu obrazovanja, osvetlio je poslove ove agencije u oblasti razvoja standarda kvalifikacija, priznavanja stranih školskih isprava i sertifikovanja ustanova koje se bave obrazovanjem.

Nacionalni prosvetni savet prošlog meseca usvojio je nove programe za treći i četvrti razred gimnazije i time je zaokružen proces inoviranja redovnih gimnazijskih smerova, započet pre četiri godine, rekao je predsednik NPS i direktor novosadske Gimnazije “Jovan Jovanović Zmaj” dr Radivoje Stojković.


Učenje životnih veština

O tome koje znanje i veštine će biti neophodni za poslove u budućnosti, govorio je Radovan Živković iz Sektora za srednje obrazovanje i vaspitanje i obrazovanje odraslih Ministarstva prosvete. Po njegovim rečima, nikad, naročito u srednjem stručnom obrazovanju, pritisnutom danas zahtevima tržišta rada, nije bilo teže predvideti budućnost .

Trendovi su takvi da srednje stručno obrazovanje mora uvažiti činjenicu da će se u budućnosti često menjati poslovi, rekao je Živković.

To znači, dodao je, da ono mora biti fleksibilno i uz znanje za struku, mora nuditi i učenje životnih veština, neophodnih za ove promene.


Kako je dodao, ovog meseca na odobravanje bi trebalo da stignu i novi programi za specijalne gimnazijske smerove, među kojima i za potpuno nov gimnazijski smer za scenske i audio vizuelne umetnosti.

Po rečima dr Stojkovića, na jesen će gimnazijalce u trećem razredu dočekati devet novih izbornih interdisciplinarnih programa. Od ovih programa, svaka gimnazija će izabrati pet, koje će ponuditi svojim učenicima. Učenici će zatim birati dva izborna predmeta zastupljena sa po dva časa nedeljno. Novina će biti i metode po kojima će se odvijati nastava, koje obuhvataju posete kompanijama, izradu projekata, a najmanje klasičnu nastavu.

Po njegovim rečima, inoviranje gimnazijskih programa na ovaj način omogućilo je da se u našem obrazovnom sistemu zadrže klasične gimnazije, ali i da se u njima učenicima da mogućnost da delimično i sami kreiraju svoje obrazovanje i polako se usmeravaju ka budućem zanimanju.

D. Devečerski

Piše:
Pošaljite komentar
Budućnost obrazovanja: Gudbaj amfiteatri, helou skupi kampusi

Budućnost obrazovanja: Gudbaj amfiteatri, helou skupi kampusi

04.03.2020. 08:17 08:20