Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Nastava na daljinu i u ŠOSO “Milan Petrović“

22.04.2020. 10:47 10:49
Piše:
Foto: Dnevnik (arhiva)

NOVI SAD: Deca sa smetnjama u razvoju i osobe s invaliditetom, kao posebno osetljive grupe društva, dodatno zahtevaju pažnju i brigu u okolnostima pandemije i vanrednog stanja u zemlji. Kako se to odvija u praksi, primer je Škola za osnovno i srednje obrazovanje  „Milan Petrović” sa domom učenika u Novom Sadu.

U skladu da Odlukom Ministarstva prosvete nauke i tehnološkog razvoja Škola je organizovala nastavu na daljinu za decu na predškolskom nivou, učenike na osnovnoškolskom nivou i za učenike na srednjoškolskom nivou.

Kako saznajemo od direktorice škole Violete Strahinjević, na predškolskom nivou zaposleni za decu predškolskog uzrasta ŠOSO „Milan Petrović“ sa domom učenika, u saradnji s roditeljima realizuju aktivnosti vezane za očuvanje zdravlja i bezbednosti, i u skladu s merama koje propisuje Vlada Republike Srbije. Oni pružaju podršku porodicama sa decom predškolskog uzrasta kako bi obezbedilie uslove za normalno funkcionisanje, učenje i razvoj dece u situaciji vanrednog stanja i kućne izolacije. Takođe, zaposleni rade na profesionalnom povezivanju, umrežavanju i razmeni iskustava praktičara u funkciji istraživanja, zajedničkog učenja i unapređivanja kompetencija.

Defektolozi i stručni saradnici, roditeljima šalju, koristeći različita sredstva komunikacije, pažljivo pripremljene i prilagođene sadržaje u skladu s Individualnim obrazovnim planom (IOP), kaže Violeta Strahinjević.

Kada je reč o edukativnim sadržajima za učenje na daljinu, pojašnjava naša sagovornica, za učenike naše osnovne škole i srednje škole koji pohađaju nastavu prema Individualnom obrazovnom planu IOP-1, IOP-2, odeljenske starešine i predmetni nastavnici prilagođavaju i pripremaju posebne materijale za učenje i dostavljaju ih učenicima onako kako se dogovore s njihovim roditeljima, preko mejla, Vajbera, Fejsbuka...

Takođe, učenici mogu da pogledaju i časove koji se emituju na RTS 2 i RTS 3 i RTS Planeta, objašnjava Strahinjević.

Metod je da predmetni nastavnici, u saradnji s odeljenjskim starešinama ostvaruju komunikaciju s učenicima ili njihovim roditeljima i, kada je potrebno, daju dodatna uputstva za učenje. Nastavnici prilagođavaju postojeće nastavne pripreme, materijal i prezentacije s uputstvima za učenje, tako da oni budu dostupni najvećem broju učenika, i to se radi putem elektronske pošte, Vajber grupa...


Dodatna podrška deci u redovnim vrtićima i osnovnim i srednjim školama

Program ranog razvoja dece sa smetnjama u razvoju i Program dodatna podrška defektologa i logopeda deci sa smetnjama u razvoju uzrasta od četiri do šest godina, realizuju se u skladu s Individualnim obrazovnim planom. Defektolozi i logopedi su u kontaktu a roditeljima i preko sredstava elektronske komunikacije dostavljaju materijal i smernice za rad u kućnim uslovima.

Defektolozi i logopedi, koji su zaposleni u Servisu za dodatnu podršku, preko sredstava elektronske komunikacije i redovno deci sa smetnjama koja su upisana u redovne vrtiće i škole dostavljaju instrukcije za rad i neophodan materijal. U slučajevima gde ne postoji mogućnost ostvarivanja komunikacije preko mejla ili telefona, materijal se dostavlja poštom, objašnjva Violeta Strahinjević.


Na osnovu materijala koje nastavnici dostavljaju učenicima i na osnovu povratnih informacija učenika potrebno je da nastavnici beleže podatke o napredovanju učenika. Do tih podataka mogu doći kroz različite vrste razmena, putem domaćih zadataka, strukturiranih vežbanja i provera, eseja, projekata, prezentacija, crteža i drugog. Nastavnici u elektronski dnevnik evidentiraju sve realizovane časove i druge nastavne jedinice, odnosno, teme.

Kao dodatni vidovi podrške učenicima u učenju na daljinu, odeljenjske starešine podstiču učenike na redovno učenje i rad, pružaju im podršku u tome, pri čemu mogu da koriste različite vidove elektronske komunikacije. Ova komunikacija je u funkciji pružanja psiho-socijalne podrške i od posebne važnosti je za učenike i roditelje u privremeno otežanim uslovima i u pripremi za prelazak na redovni režim nastave i učenja.

U ovoj situaciji nazaobilazna je i Stručna služba. Stručni saradnici: psiholozi, pedagozi, socijalni radnik, bibliotekar, medijatekar, imaju zadatak da pomažu nastavnicima u izradi nastavnih materijala koji se mogu koristiti prilikom učenja na daljinu, kao i u komunikaciji s učenicima i roditeljima. Pružaju i psiho-socijalnu podršku porodici u savladavanju prepreka u novonastaloj situaciji.

Na nastavnicima individualne nastave je da osmišljavaju radionice i/ili materijale za rad s učenicima u domenu reedukacije psihomotorike, logopedskih vežbi, organizacije učenja i slobodnog vremena i tehnika učenja.

V. Crnjanski

Piše:
Pošaljite komentar
Konkurs za najbolji primer nastave na daljinu

Konkurs za najbolji primer nastave na daljinu

22.04.2020. 09:02 09:05
Nastava na daljinu: Pauza u petak i ponedeljak zbog Vaskrsa

Nastava na daljinu: Pauza u petak i ponedeljak zbog Vaskrsa

16.04.2020. 10:37 10:42