Lovreković: Nema cenzure, veliki prostor za kritiku
BEOGRAD: U Srbiji ne postoji cenzura u medijima, rekao je danas Tomislav Lovreković predstavljajući u Medija centru rezultate istraživanja novoosnovanog Centra za medijski monitoring.
Lovreković je, na osnovu analize, kako je naveo, sadržaja lista "Danas", nedeljnika "Vreme" i "NIN", kao i televizije N1, takođe rekao da je ustanovljeno da postoji veliki prostor za kritiku, pa čak i diskriminatorskog odnosa.
"Priča o cenzuri je samo farsa kojom pokušava da se stvori nestabilna klima u Srbiji", dodaje Lovreković.
Lovreković je kazao da su tokom istraživanja analizirali tri segmenta - štampane medije, gde su uključeni internet portali, elektronske medije i društvene mreže, sa posebnim osvrtom, kako je istakao, na govor mržnje.
"U periodu istraživanja, dnevni list ''Danas'', objavio je 311 tekstova koji su posvećeni aktuelnoj vlasti i predsedniku Srbije Aleksandru Vučiću, od kojih 61,41 odsto ima izrazito negativnu konotaciju", kaže Lovreković.
Dodaje da u redakcijskim komentarima, kolumnama i ličnim stavovima objavljenim u tom listu postoji diskriminatorski stav, kao i govor mržnje.
"Naslovnice časopisa Vreme i NIN neretko su skandalozne, sadrže lične uvrede, a posebno je zanimljivo da se napadi povećavaju kada se pokrene pitanje rešavanja sudbine KiM", kaže Lovreković.
Prema njegovim rečima, kada je u pitanju televizija N1, postoji "izvesna" objektivnost kada su u pitanju izveštaji, ali je, kaže, 86,32 odsto autorskih priloga izrazito negativne konotacije prema aktuelnoj vlasti, dok je više od 90 odsto gostiju opoziciono "blago ili oštro orijentisano".
Kada su u pitanju društvene mreže, pravni tim Centra za medijski monitoring došao je do zaključka da se dnevno iznesu u proseku 2,25 kvalifikacije na račun predsednika Vučića ili drugih predstavnika vlasti, koje, kaže Lovreković, ne spadaju u domen povrede ugleda i časti, već u domen krivicnog dela ugrožavanja sigurnosti i drugih krivičnih dela koji bi morali biti procesuirani.
Istraživanje je rađeno na medijskom sadržaju objavljenom u periodu od 30. avgusta do 30. oktobra.
Na pitanje predstavnika organizacije Birodi, koji se takođe bavi ispitivanjem i analizom medija, koja je metodologija korišćena za istraživanje i na kojem uzorlu je obavljeno, Lovreković je najavio da će kompeltno istraživanje dostaviti zainteresovanim redakcijama.