Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Dva Erbasova helikoptera u jatu MUP-a

10.07.2019. 13:14 13:18
Piše:
Foto: Erbas helikopteri/Fonet/MUP

Srbija je dobila dva “Erbasova” helikoptera H145M, najmodernije letelice koje će koristiti srpska policija, a ministar unutrašnjih poslova Nebojša Stefanović je istakao da je tom nabavkom posle 40 godina počela obnova Helikopterske jedinice MUP-a.

- MUP Srbije će imati ukupno četiri letelice te klase, a zaključeni su ugovori za nabavku još tri transportna helikoptera “super puma”. To znači da će naše ministarstvo biti među tri u Evropi koji koriste takve letelice u policijske svrhe - rekao je Stefanović novinarima posle probnog leta u jednom od dva “Erbasova” helikoptera.

Kako je naveo, stari helikopteri MUP-a, koji se redovno održavaju, su i dalje u upotrebi, ali postoji potreba za tehnološkim napretkom.

Stefanović je naglasio da je, osim helikoptera, nabavljena i najsavremenija oprema za rad u svim vremenskim uslovima koja omogućava da slete i na nepripremljen teren, što sa starim helikopterima nije bilo moguće. Pojasnio je da helikopteri imaju i novu opremu za noćno osmatranje s ugrađenim kamerama u letelicama koje omogućavaju da operater, umesto pilota, osmatra granicu ili prati neku drugu akciji, kao i da tokom noći ”vidi sve kao na dlanu”.

Istakao je da su helikopteri opremljeni i najsavremenijom medicinskom opremom, tako da će lekarski timovi tokom leta moći da na najkvalitetniji način pruže pomoć ugroženima i da ne gube vreme do transporta do najbliže bolnice.

- Ovi helikopteri mogu da za samo minut i 20 sekundi budu u vazduhu što je izuzetno kratko vreme, a to nam je bilo veoma bitno zbog brzog reagovanja u vanrednim i kriznim situacijama - naveo je Stefanović i dodao da bi u narednih mesec dana trebalo da stigne još jedan “Erbasov” helikopter H145M, a početkom sledeće godine i četvrti.

Kako je rekao, ti helikopteri biće korišćeni za transport specijalnih jedinica, nadzor državne granice, kontrolu saobraćaja, gašenje požara i spašavanje ljudi.

Novi helikopteri Ministarstva unutrašnjih poslova “erbas H-145M” biće u punoj upotrebi za dve do tri nedelje, dodao je ministar Stefanović.

Komandant Helikopterske jedinice MUP-a Nenad Nedić rekao je da su piloti MUP-a do sada leteli na helikopterima iz 80-ih i 90-ih godina prošlog veka, a da “Erbasove” letelice pokazuju koliko je Srbija zaostajala u razvoju avijacije. Kako je naveo, nabavkom novih helikoptera srpska policija je za kratko vreme uspela da uhvati korak sa najmodernijom tehnologijom.


Veći i sposobniji od „gazele”

Ono što je, takođe, važno je da je helikopter “erbas H-145M” pođednako upotrebljiv za civilne i vojne namene, te je unifikacija na taj standard odlična ideja, pre svega, zbog jednostavnosti i cene održavanja. Ne može se porediti s “gazelama”, koje su u upotrebi, jer pripadaju drugačijim kategorijama. Helikopter H145M prilično je veći i sposobniji, maksimalna masa približno dvostruko veća, ali i znatno noviji. Međutim, tome treba dodati još neke, veoma važne detalje celog “posla”.


Upoređujući stare helikoptere MUP-a i “Erbasove”, istakao je da je vreme startovanja novih letelica mnogo kraće što je, kako kaže, važno kako bi jedinice MUP-a bile brže i efikasnije u pružanju pomoći.

- Prvi put ćemo koristiti naočare za noćno letenje koje će nam omogućiti da noću slećemo na nepripremljene terene i to će biti nešto novo ne samo za pilote, već i za ceo sistem koji je uključen uavijaciju - naveo je Nedić. Dodao je da je deo pilota Helikopterske jedinice MUP-a već prošao višemesečnu obuku za upravljanje “Erbasovim” letelicama, a da će do kraja godine biti obučeni svi piloti.

Prva dva helikoptera dobiće registracije JU-MED i JU-SAR.  registarske oznake otkrivaju i njihove uloge. MED će biti namenjen medicinskom transportu dok će SAR biti zadužen za dežuranje u civilnom sistemu traganja i spasavanja vazduhoplova u nevolji.

Najveća brzina helikoptera je 268 kilometara na sat, a autonomija 680 kilometara. Stalna posada broji jednog ili dva člana, a uz to, može da preveze još najviše 10 putnika/vojnika u kabini dužine 3,4, širine 1,4 i visine 1,3 metara.

M. Bozokin

Piše:
Pošaljite komentar