Srbija dobija još jednu čuvenu voćku
KAJSIJA POSTAJE ZAŠTIĆENI BREND Pokrenuta inicijativa za zaštitu geografskog porekla i brendiranje čuvene „čačanke“
ČAČAK: U selima na teritoriji grada Čačka kajsija se gaji na preko 200 hektara, čime je grad na Moravi zauzima drugo mesto u Srbiji po proizvodnji ovog voća.
Kako bi se kajsiji sa tog podneblja i njenim proizvodima dodala dodatna vrednost, pokrenuta je inicijativa za zaštitu geografskog porekla i brendiranje čačanske kajsije.
Sve relevantne institucije su se saglasile da to treba da bude kajsija, voćka prepoznatljiva u čitavoj Srbiji, jer je ovo područje na kome se ona proizvodi baš specifično, u pogledu mikroklime i tla. Ovde se proizvodi jedna specifična kajsija sa ukusom i mirisom koja je prepoznata na teritoriji Srbije ali i šire. Da bi bolje pozicionirali ovu kajsiju, a ona se proizvodi u selima Miokovci, Milićevci, Gornja Gorevnica, Prijevor, Trbušani, Vranići, ta slatkoća, miris i ukus treba prepoznati i zaštiti geografskim poreklom”, rekla je za RINU Gorana Tanasković iz Privredne komore Moravičkog i Raškog okruga.
Nosilac ovog projekta jeste Udruženje „Miokovačka kajsija”, dok podržku pružaju Institut za voćarstvo Čačak, čačanski Agronomski fakultet i Centar za negovanje tradicije.
- Samim brendiranjem i zaštitom geografskog porekla smatramo da će kajsija iz ovog područja biti bolje pozicionirana na tržištu, da će ostvariti bolju cenu i bolju prodaju. Sa jačim marketingom na kome trebamo raditi uticaćemo i na to da se zasadi kajsija povećaju i da benefiti od same proizvodnjei prerade kajsije budu još veći i da proizvodi nađu svoje mesto i na inostranom tržištu”, kaže Tanasković.
RINA