Србија добија још једну чувену воћку
КАЈСИЈА ПОСТАЈЕ ЗАШТИЋЕНИ БРЕНД Покренута иницијатива за заштиту географског порекла и брендирање чувене „чачанке“
ЧАЧАК: У селима на територији града Чачка кајсија се гаји на преко 200 хектара, чиме је град на Морави заузима друго место у Србији по производњи овог воћа.
Како би се кајсији са тог поднебља и њеним производима додала додатна вредност, покренута је иницијатива за заштиту географског порекла и брендирање чачанске кајсије.
Све релевантне институције су се сагласиле да то треба да буде кајсија, воћка препознатљива у читавој Србији, јер је ово подручје на коме се она производи баш специфично, у погледу микроклиме и тла. Овде се производи једна специфична кајсија са укусом и мирисом која је препозната на територији Србије али и шире. Да би боље позиционирали ову кајсију, а она се производи у селима Миоковци, Милићевци, Горња Горевница, Пријевор, Трбушани, Вранићи, та слаткоћа, мирис и укус треба препознати и заштити географским пореклом”, рекла је за РИНУ Горана Танасковић из Привредне коморе Моравичког и Рашког округа.
Носилац овог пројекта јесте Удружење „Миоковачка кајсија”, док подржку пружају Институт за воћарство Чачак, чачански Агрономски факултет и Центар за неговање традиције.
- Самим брендирањем и заштитом географског порекла сматрамо да ће кајсија из овог подручја бити боље позиционирана на тржишту, да ће остварити бољу цену и бољу продају. Са јачим маркетингом на коме требамо радити утицаћемо и на то да се засади кајсија повећају и да бенефити од саме производњеи прераде кајсије буду још већи и да производи нађу своје место и на иностраном тржишту”, каже Танасковић.
РИНА