Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Србија добија још једну чувену воћку

КАЈСИЈА ПОСТАЈЕ ЗАШТИЋЕНИ БРЕНД Покренута иницијатива за заштиту географског порекла и брендирање чувене „чачанке“

10.12.2024. 18:37 18:45
Пише:
Извор:
РИНА
кајсија
Фото: РИНА

ЧАЧАК: У селима на територији града Чачка кајсија се гаји на преко 200 хектара, чиме је град на Морави заузима друго место у Србији по производњи овог воћа.

Како би се кајсији са тог поднебља и њеним производима додала додатна вредност, покренута је иницијатива за заштиту географског порекла и брендирање чачанске кајсије.

Све релевантне институције су се сагласиле да то треба да буде кајсија, воћка препознатљива у читавој Србији, јер је ово подручје на коме се она производи баш специфично, у погледу микроклиме и тла. Овде се производи једна специфична кајсија са укусом и мирисом која је препозната на територији Србије али и шире. Да би боље позиционирали ову кајсију, а она се производи у селима Миоковци, Милићевци, Горња Горевница, Пријевор, Трбушани, Вранићи, та слаткоћа, мирис и укус треба препознати и заштити географским пореклом”, рекла је за РИНУ Горана Танасковић из Привредне коморе Моравичког и Рашког округа.

Носилац овог пројекта јесте Удружење „Миоковачка кајсија”, док подржку пружају Институт за воћарство Чачак, чачански Агрономски факултет и Центар за неговање традиције.

- Самим брендирањем и заштитом географског порекла сматрамо да ће кајсија из овог подручја бити боље позиционирана на тржишту, да ће остварити бољу цену и бољу продају. Са јачим маркетингом на коме требамо радити утицаћемо и на то да се засади кајсија повећају и да бенефити од саме производњеи прераде кајсије буду још већи и да производи нађу своје место и на иностраном тржишту”, каже Танасковић.

РИНА

Извор:
РИНА
Пише:
Пошаљите коментар