Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

NOVI ZAKONI U SRBIJI OD NOVE GODINE Zaštita potrošača u fokusu! Evo šta će biti promenjeno

27.12.2024. 17:30 17:36
Piše:
Izvor:
Ubrzanje.rs/RTS
шопинг
Foto: Pixabay

- Novi zakon o zaštiti potrošača biće donet 2025. godine

- Internet prevare takođe su regulisane Zakonom o zaštiti potrošača

- Trgovci će morati da vode računa o tome da postoje recenzije korisnika

Recenzije će biti kontrolisane - da li je reč o stvarnom potrošaču ili komentare ostavlja zaposleni

Dva zakona koja štite potrošače biće promenjena posle Nove godine. Kupovina i usluge preko interneta biće sigurnije, a pravila o oglašavanju popusta biće strože regulisana, tvrde predlagači zakona.

Vesna Perinčić iz Republičke unije potrošača ističe da će novi zakon o zaštiti potrošača biti donet u 2025. godini, na osnovu kog će prodavci imati obavezu da, kada istaknu sniženu cenu, istaknu i prethodnu, od pre 30 dana.

весна
Foto: Youtube printscreen/ Tanjug TV

Dodaje da Zakon o zaštiti potrošača u članu 11, izričito propisuje obavezu trgovca da proizvod mora da proda po oglašenoj ceni, uz prikaz proizvoda u radnji ili onlajn, putem fotografije.

"Ono što je neophodno, što propisuju i Zakon o oglašavanju i Zakon o zaštiti potrošača, Zakon o trgovini, pa i kodeks poslovne etike, da potrošač ne sme da se dovede u zabludu u pogledu cene i načina na koji je cena istaknuta", objašnjava Periničićeva.

Sagovornica ukazuje da su internet prevare regulisane Direktivom 2019/770, koja je takođe implementirana u naš Zakon o zaštiti potrošača, i odnosi se upravo na digitalne usluge.

Trgovci će morati da vode računa o tome da postoje recenzije korisnika, koje će biti proveravane – da li je to stvarni potrošač ili zaposleni ostavlja komentare – kako bi potrošači bili sigurniji u istinitost odlika proizvoda, navodi Periničićeva.

šoping
Foto: Pixabay

Internet kupovina preko inostranih aplikacija

Problem nastaje kada naši potrošači kupuju preko aplikacija čije sedište nije u Srbiji. U tom slučaju, prijava Tržišnoj inspekciji da su im ugrožena potrošačka prava nema efekta.

"Kod kupovine od evropskih trgovaca, koji su (u zemljama) članicama Evropske unije, postoji platforma gde potrošači, ipak, imaju vid zaštite, imaju kanale komunikacije u vidu posebnog sajta sa aplikacijom gde se vrše prijave", naglašava Periničićeva.

(Ubrzanje.rs/RTS)

Izvor:
Ubrzanje.rs/RTS
Piše:
Pošaljite komentar