Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

НОВИ ЗАКОНИ У СРБИЈИ ОД НОВЕ ГОДИНЕ Заштита потрошача у фокусу! Ево шта ће бити промењено

27.12.2024. 17:30 17:36
Пише:
Извор:
Ubrzanje.rs/RTS
шопинг
Фото: Pixabay

- Нови закон о заштити потрошача биће донет 2025. године

- Интернет преваре такође су регулисане Законом о заштити потрошача

- Трговци ће морати да воде рачуна о томе да постоје рецензије корисника

Рецензије ће бити контролисане - да ли је реч о стварном потрошачу или коментаре оставља запослени

Два закона која штите потрошаче биће промењена после Нове године. Куповина и услуге преко интернета биће сигурније, а правила о оглашавању попуста биће строже регулисана, тврде предлагачи закона.

Весна Перинчић из Републичке уније потрошача истиче да ће нови закон о заштити потрошача бити донет у 2025. години, на основу ког ће продавци имати обавезу да, када истакну снижену цену, истакну и претходну, од пре 30 дана.

весна
Фото: Youtube printscreen/ Tanjug TV

Додаје да Закон о заштити потрошача у члану 11, изричито прописује обавезу трговца да производ мора да прода по оглашеној цени, уз приказ производа у радњи или онлајн, путем фотографије.

"Оно што је неопходно, што прописују и Закон о оглашавању и Закон о заштити потрошача, Закон о трговини, па и кодекс пословне етике, да потрошач не сме да се доведе у заблуду у погледу цене и начина на који је цена истакнута", објашњава Периничићева.

Саговорница указује да су интернет преваре регулисане Директивом 2019/770, која је такође имплементирана у наш Закон о заштити потрошача, и односи се управо на дигиталне услуге.

Трговци ће морати да воде рачуна о томе да постоје рецензије корисника, које ће бити провераване – да ли је то стварни потрошач или запослени оставља коментаре – како би потрошачи били сигурнији у истинитост одлика производа, наводи Периничићева.

šoping
Фото: Pixabay

Интернет куповина преко иностраних апликација

Проблем настаје када наши потрошачи купују преко апликација чије седиште није у Србији. У том случају, пријава Тржишној инспекцији да су им угрожена потрошачка права нема ефекта.

"Код куповине од европских трговаца, који су (у земљама) чланицама Европске уније, постоји платформа где потрошачи, ипак, имају вид заштите, имају канале комуникације у виду посебног сајта са апликацијом где се врше пријаве", наглашава Периничићева.

(Ubrzanje.rs/RTS)

Извор:
Ubrzanje.rs/RTS
Пише:
Пошаљите коментар