Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

JEDAN KVALITET ZA NAS, DRUGI ZA BOGATE ZEMLJE Evo na koje se PREHRAMBENE BRENDOVE UPIRE PRST

08.11.2024. 10:42 12:26
Piše:
Foto: pixabay.com

Proizvodi vodećih prehrambenih kompanija u proseku su slabijeg kvaliteta u zemljama s niskim prihodima nego u onim bogatim, pokazao je izveštaj neprofitnog udruženja Access to Nutrition Initiative (ATNI).

Udruženje ocenjuje zdravstvenu ispravnost proizvoda kompanija poput Nestlea, Pepsika i Unilevera indeksom koji obuhvata vrednosti od jedan do pet bodova.

Najbolja je ocena ‘petica‘, najlošija ‘jedinica‘, a proizvodi s ocenom većom od 3,5 bodova smatraju se zdravijim izborom, prema Health Star Rating razvijenom u Australiji i na Novom Zelandu.

Proizvodi grupe od 30 kompanija u zemljama s niskim prihodima dobili su lošije ocene od onih koje prodaju u zemljama s visokim prihodima, utvrdio je ATNI. 

U zemljama s niskim prihodima proizvodi multinacionalki dobili su u proseku ocenu 1,8, a u a u zemljama s visokim dohotkom, gde je ujedno testirano više njihovih proizvoda, u proseku 2,3.

Više od milijardu ljudi ima problem s viškom kilograma

Indeks je važan jer pakovana hrana igra sve značajniju ulogu u krizi gojaznosti koja danas zahvata ceo svet, upozorili su u ATNI, ukazujući na podatak Svetske zdravstvene organizacije da više od milijardu ljudi širom sveta živi s viškom kilograma i brojnim problemima prouzrokovanim ovim stanjem.
Svetska banka procenjuje pak da 70 posto gojaznih, odnosno ljudi s prekomernom težinom, živi u zemljama s niskim i srednjim dohotkom.

 

Izveštaj ATNI je prvi posle tri godine, i potvrdilo je višegodišnje zalaganje hrvatske evrozastupnice Biljane Borzan, koja je upozoravala na ovu razliku.

“Slika je vrlo jasna i pokazuje da te kompanije u najsiromašnijim zemljama sveta, gde su, inače sve aktivne, ne prodaju zdrave proizvode", rekao je Mark Vijne, direktor istraživanja u ATNI u intervjuu za Rojters.

"To je poziv na uzbunu vladama tih zemalja da budu na oprezu", dodao je.

Udruženje je ove godine prvi put odvojeno sastavljala indekse za zemlje s visokim i za one s niskim dohotkom.
Portparol Nestlea rekao je da kompanija ‘obogaćuje‘ proizvode u zemljama u razvoju, kako bi ‘neutralisala‘ manjak hranljivih materija.

"Obavezali smo se da povećamo našu prodaju hrane bogate hranljivim materijama i usmeravamo ljude prema uravnoteženijoj ishrani", rekao je portparol Nestlea za Rojters u poruci poslatoj elektronskom poštom.
Glasnogovornik Pepsika odbio je da komentariše ove nalaze.  Prošle godine objavili su nove ciljeve koji predviđaju smanjenje udela natrijuma u čipsu i dodavanje sastojaka proizvodima, kao što su integralne žitarice.

Najnoviji izveštaj objavljen je posle trogodišnje pauze.
 

Izvor:
Dnevnik, I. R.
Piše:
Pošaljite komentar
REGIONALNI POSLOVNI FORUM 20. NOVEMBRA U NOVOM SADU U fokusu prehrana PRILIKA KOMPANIJAMA DA PRONAĐU MEĐUNARODNOG PARTNERA
пословни форум

REGIONALNI POSLOVNI FORUM 20. NOVEMBRA U NOVOM SADU U fokusu prehrana PRILIKA KOMPANIJAMA DA PRONAĐU MEĐUNARODNOG PARTNERA

07.11.2024. 09:05 09:27
NAŠ POZNATI DOKTOR OTKRIVA KOJE JE MESO NAJOPASNIJE Izbacite ga iz ishrane i sačuvajte zdravlje
месо

NAŠ POZNATI DOKTOR OTKRIVA KOJE JE MESO NAJOPASNIJE Izbacite ga iz ishrane i sačuvajte zdravlje

04.11.2024. 16:55 17:03
Svetske cene hrane naglo porasle u oktobru, najviše za poslednjih godinu i po dana

Svetske cene hrane naglo porasle u oktobru, najviše za poslednjih godinu i po dana

08.11.2024. 12:01 12:03
SVE ŠTO TREBA DA ZNATE O MESU KOJE KUPUJETE: Da li je na tržištu sveže, zamrznuto, uvozno ili domaće?"

SVE ŠTO TREBA DA ZNATE O MESU KOJE KUPUJETE: Da li je na tržištu sveže, zamrznuto, uvozno ili domaće?"

Proizvodnja mesa u Srbiji nije dovoljna za potrebe domaćeg tržišta i iz godine u godinu smanjuje se broj domaćih proizvođača i meso uvozi.
08.11.2024. 11:38 11:49