Београдски фестивал игре пратило 8.000 људи уживо и онлајн
БЕОГРАД: Веома сложену годину за позориште и уметничку игру, 17. Београдски фестивал игре (БФИ) завршава са позитивним резултатима, јер је одложени део овогодишњег програма пратило више од 8.000 људи, саопштила је дирекција фестивала.
Укупно осам трупа је стигло из Француске, Шпаније, Италије, Аргентине, Хрватске и Белгије, као и једна из Србије, а изведено је 11 представа у Београду, Новом Саду и Горњем Милановцу.
Организовани су и директни преноси свих представа на друштвеним мрежама за оне који нису могли да буду у позоришним салама, и за нову публику која ће тек заволети БФИ.
Уместо у пролеће, 17. едиција једне од највећих европских смотри савремене игре, почела је 11. септембра наступом трупе Ла Веронал из Барселоне са плесним спектаклом “Пасионарија” Маркоса Мороа у Опери Мадленианум.
Било је то прво гостовање страних уметника у Србији од увођења ванредног стања због пандемијејош у марту.
Представу “Пасионарија” пратило је 318 гледалаца уживо у сали, а РТС је снимио и емитовао ово извођење.
Следећи је био наступ Компаније Ервеа Кубија из Кана, чије је “Варварске ноћи” пратило 358 гледалаца у сали Мадленианума и преко 800 на Фацебоок страници БФИ.
Комад “Ун Poyo Ројо” истоимене трупе из Буенос Ајреса пратило је више од 700 гледалаца у Београдском драмском позоришту (БДП) и у Српском народном позоришту (СНП) у Новом Саду, а путем друштвених мрежа забележено је скоро 800 укључења.
Програм је био настављен насловом “Чипка” Балета Хрватског народног казалишта из Ријеке у Београду и Новом Саду, и тај комад Маше Колар је видело 478 људи у салама два театра, а око 350 људи преко ФБ канала.
Крај септембарског дела фестивала обележио је и комад “Један” у кореографији Сање Нинковић и извођењу првака и солиста балета, на сцени Народног позоришта у Београду.
Представу је у сали пратило 183 људи, а ауторки је додељено признање “#vеruj у себе” Ерсте банке и БФИ.
Максимална попуњеност позоришних простора у условима пандемије доказала је да је публика жељна театра, занимљивих оригиналних рукописа и нових продукција.
Део смотре је чинио и Јакоп Годани, кореограф и директор Дрезден Франкфурт компаније игре, коме је у Народном музеју Београда 3. новембра уручена Награда “Јован Ћирилов”.
Истог дана, РТС 2 је емитовао његове награђене комаде изведене на prеthodnom фестивалу.
На сцени Атељеа 212, 6. новембра је наступила “Компанија 111” из Тулуза, са комадом „Пепео“ француског кореографа Орелијена Борија, у извођењу Шантале Шивалингапе и перкусионисте Лоика Шилда.
Уметница је у Србију допутовала из родног Мадраса, само због наступа на Фестивалу игре.
У складу са строгим епидемиолошким правилима, представу је у Атељеу 212 пратило само 162 људи, али је на друштвеним мрежама ово извођење забележило чак 2.460 прегледа.
Комад „Грације“ Компаније Силвије Грибауди из Венеције, која је кореограф и извођач представе, пратило је 238 гледалаца у сали Мадленианума, 9. новембра.
Исти комад у Културном центру у Горњем Милановцу следећег дана гледало је 107 људи,а пренос на ФБ каналу забележио је око 450 прегледа.
На самом крају године, 19. децембра публика је дочекала наступ белгијске трупе Воетволк, из Антверпена, у виду моно балета у извођењу кореографа Лисбет Груве.
Иако је почетак представе био у 15.30х, на дан најчешће славе у Србији - Свети Никола, и са оштрим мерама, представу је у БДП пратило 163 особе, а снимак је емитован дан касније на ФБ каналу за 239 гледалаца.
Од следеће године биће реализован 18. БФИ, али и наставак маратонског 17. издања.
Публику очекују трупе из Канаде, САД, Немачке, Бразила, Италије и Холандије, које нису стигле ове године због различитих међународних протокола, рестрикција и проблема, и наравно пандемије која је затворила театре, прекидала пробе, одлагала извођења и путовања.
Наредне године Фестивал ће отворити чувени Димирис Папајоану са новом продукцијом, а програм чине и наступи трупа Акрама Кана, Маги Марен, Адија Бутруса, Роберта Запале, Пеепинг Том, Алиас.
Програме 17. и 18. Београдског фестивала игре подржало је Министарство културе Републике Србије, Град Нови Сад, Град Београд, Покрајински секретаријат за културу и многи спонзори.