Београдски фестивал игре гостује у Српском народном позоришту
Београдски фестивал игре, након пролећног дела, наставља с јесењим програмом, у оквиру којег ће сутра, на сцени „Пера Добриновић“ Српског народног позоришта, у 20 часова гостовати трупа „Бодитрефик“ из Лос Анђелеса.
Ова трупа је требало да наступи у марту прошле године у Новом Саду, али је њихово гостовање одложено због пандемије, и ево сада, након заправо пет одлагања, како напомињу у Београдском фестивалу игре, ови амерички играчи коначно стижу до нас. Најпре ће наступити сутра у Новом Саду, карте за тај наступ су распродате, а у недељу 26. септембра у „Мадлениануму“. Након наступа трупе „Бодитрефик“, Новосађане очекује још једна представа Београдског фестивала игре 1.октобра, када ће на сцени СНП-а гостовати трупа чувеног кореографа Акрама Кана.
Трупа „Бодитрефик“ извешће три кореографије на сутрашњем наступу у СНП-у. „Милион гласова“ је кореографија Метјуа Нинена, који је осмислио и костиме, а ауторка музике је Пеги Ли. Овај комад је управо инспирисан опусом Пеги Ли, и њеном музиком, „која је својеврсан одговор на политичку климу њеног времена, али нас подсећа да и током тешког периода живот вреди уживања.“
Метју Нинен је од 1994. до 2007. био ангажован у Балету Пенсилваније, где је одиграо бројне главне улоге у поставкама Џорџа Баланшина, Џона Кранка, Пола Тејлора, Питера Мартинса, Вала Канипаролија, Јорме Ело, Лиле Јорк, Мередит Рејни, Кристофера Вилдона и Џерома Робинса. Био је 2007. именован за резидентног кореографа Балета Пенсилваније. Његове радове су изводиле балетске трупе из Пенсилваније, Вашингтона, Колорада, Мемфиса, Милвокија, Сакрамента, Неваде... Добио је бројна признања за свој кореографски рад. Основао је 2005. трупу „BalletX“, са колегиницом Кристин Кокс.
Аутор кореографије другог комада „Прашина“, који ћемо сутра гледати, је Хофеш Шехтер, уједно и композитор. „Из мрачног угла, “Прашина” тумачи силе које покрећу данашње друштво. Снажна кореографија за шест играча, обогаћена је звуком који је Шехтер лично компоновао.“
– Хофеш Шехтер се сматра једним од најзанимљивијих британских уметника, посебно цењен због стварања музичких композиција за своје кореографије, сировог и атмосферског звука који употпуњава јединствену физикалност његове трупе – истичу у Београдском фестивалу игре.
Дипломирао је на Академији за игру и музику у Јерусалему, а потом се преселио у Тел Авив због ангажмана у Компанији Батшева, где је имао прилику да ради са Охадом Нахарином, Вимом Вандекејбусом, Полом Нортоном, Тером Сариненом и Инбал Пинто. У Тел Авиву паралелно почиње студије бубњева и перкусија, што га даље води на усавршавање у париски Агостини колеџ. Исвремено, почео је да експериментише и развија сопствену музику, и учествује у бројним пројектима широм Европе, који су укључивали игру, музику и креирање телесног звука.
У Британију се сели 2002. и постиже огроман успех са својим кореографијама. Потом 2008. оснива Компанију Хофеша Шехтера, која је од тада присутна на водећим сценама Европе, Азије, Северне Америке и Аустралије. Најсвежије турнеје укључују Латинску Америку и Средњи Исток, како помињу у БФИ, због опште помаме за радовима “Уметност неосвртања уназад”, “Политичка мајка”, “Преживели” и “Сунце”. Поред креација за сопствену трупу, Шехтеров рад је постао део репертоара многих британских и међународних компанија. На Београдском фестивалу игре Компанија Хофеша Шехтера је гостовала два пута, с комадима “Политичка мајка” и “Сунце”.
Трећи комад који нас сутра очекује „Пуцање“ је кореографски осмислила Микаела Тејлор, а музику потписују SCHOCKE и Џејмс Браун. “Пуцање” је инспирисано „етнички разноврсним, али ипак изолованим гомилама Лос Анђелеса. Комад је апел на публику да се тргне и не подлегне друштвеним притисцима, већ да се повеже са сопственом индивидуалношћу и људима око себе.“
Микаела Тејлор је играчица, кореографкиња, и уметничка директорка ТЛ колектива. Добитница је кореографске награде Инаугурал Спрингбоард ЕМЕРГЕ и нашла се на листи 25 одабраних кореографа часописа „Денс магазин“ за 2019. Сарађивала је са познатим трупама и организацијама. „Њен посебан стил експресије и атлетске театралности измешта њене поставке ван традиционалног оквира. “Пуцање” је наручен комад од стране трупе „Бодитрефик“, који је утврдио посебност њеног кореографског стила.“
– „Бодитрефик“ је трупа савремене игре светске класе, позната по заразној живости. Основани 2007. у Лос Анђелесу, од стране Лилијан Роуз Барбито и Тине Финкелман Беркет, „Бодитрефик“ померају границе и свој град промовишу по уметничкој игри. Трупа је посвећена продукцији радова признатих кореографа, борећи се за своје место у свету савремене игре. Разноврсни репертоар укључује оригинална дела Кајла Абрахама, Стајна Селиса, Барака Маршала, Охада Нахарина, Матјуа Нинена, Артура Пајта, Виктора Кихаде, Хофеша Шехтера, Ричарда Сигала... „Бодитрефик“ непогрешиво одаје почаст традиционалним стиловима и техникама, истовремено отварајући простор савременим трендовима. Трупа је наступала пред распродатим гледалиштма у престижним позориштима и на фестивалима широм света – наглашава БФИ.
Играчи трупе „Бодитрефик“ су:Тина Финкелман Беркет, Џозеф Дејвис, Хејли Хекеторн, Натали Лејберт, Џесика Лиу, Гузман Росадо, и Џамал Вајт. „Ови вешти плесачи обучавали су се у неким од најцењенијих школа широм света, а њихов завидан репертоар обухвата дела реномираних савремених кореографа. Ова комбинација врхунских уметника и врхунских кореографа донела им је бројна критичка признања, укључујући и једно из Лос Анђелес Тајмса, које описује „Бодитрефик“ као „једну од компанија о којима се највише прича - не само у ЛА -у, већ широм земље“.
Н. П-ј.