НЕОБИЧНА ИЗЛОЖБА ОД ВЕЧЕРАС У МУЗЕЈУ САВРЕМЕНЕ УМЕТНОСТИ ВОЈВОДИНЕ Војислав Деспотов: Весели пакао поезије
Музеј савремене уметности Војводине, Дунавска 37 од вечерас ће бити богатији за изложбу “Војислав Деспотов – Весели пакао поезије”, посвећену овом нашем познатом књижевнику. Деспотов (1950 - 2000) живео је и радио у Новом Саду.
Објавио је двадесетак књига (углавном поезије и прозе), али је био и преводилац са енглеског, немачког и словеначког језика, визуелни уметник, теоретичар уметности, драматург, колумниста... Такође, бавио се и концептуалном, визуелном, конкретном, као и поезијом са примесама андерграунд и бит културе.
Између осталог, био је власник и уредник првог југословенског приватног часописа за америчку књижевност HEY JOE (Нови Сад). Покретач је издавачке куће „Четврти талас”, а са Владимиром Копицлом уређивао је часопис „Транскаталог”. У колекцији МСУВ чува се шест његових визуелних радова (колажа) из 1970-их.
Својим радом на књижевном, али и пољу визуелне уметности, алтернативне културе, као и драматуршком, преводилачком те критичарском делатношћу, Војислав Деспотов је међу оним ренесансним личностима наше културе, које се одавно сматрају етаблираним вредностима. У том контексту изложба у МСУВ, како наводи њен кустос Небојша Миленковић, представљајући Деспотова као комплетну ауторску / стваралачку личност, акценат ће ставити на мање познате области његовог рада: бављење визуелном и концептуалном уметношћу, издавање арт фанзина/самиздата (током 1970-их) те израдом и издавањем уникатних књига уметника (углавном у једном примерку).
- Интердисциплинарна, као и сам опус Војислава Деспотова, изложба указује на комплексне везе између књижевности/поезије/прозе и визуелне уметности, све у оквиру проширеног појма/поља културе. Као писац у чијим романима можда кључну улогу имају фусноте – Деспотовљеве маргиналије бацају ново светло на овог аутора представљајући нам га као тоталног уметника - указује Миленковић.
Изложба „Војислав Деспотов - Весели пакао поезије” биће отворена вечерас у 19 часова, и моћи ће да се погледа до 12. јануара
Н. Пејчић