Велики успех дела новосадског композитора Стевана Дивјаковића
На недавно у Инсбруку одржаном 13. светском музичком фестивалу, у чијем су фокусу оркестри хармоника, Sinfonietta драматица новосадског композитора Стевана Дивјаковића била је најизвођенија композиција, будући да је у свој програм уврстило чак пет ансамбала: HHC из Ројтилнгена са диригентом Хорстом Аманом, Akkordeon-Orchester из Иснија под управом Сузане Ап, Akkordeonorchester дер Musikchule из Елмсхорна са диригенткињом Сузан Дрдак, Orchester дер Хармоника - Gemeinschaft из Лудвигсбурга којим је дириговао Уте Мат, те Konyertorchester дер Akkordeon – Gruppe из Минстертала, под вођством Силке Д’Инка.
Ова композиција Стевана Дивјаковића његов је музички одговор на ратове који су се одиграли на простору Балкана током деведестих година прошлог века. У овом делу, како је истакао музички критичар Götz Bechtle, композитор недосмислено изражава своја драматична и трауматична искуства и преноси их на публику. „Композиција је при томе музички и технички веома захтевна, јер, између осталог, користи специфичне, сложене балканске тактове, по потреби пет, седам или девет осмина, што је озбиљан изазов за извођаче и диригенте који се с таквим музичким материјалом раније нису сусретали”, написао је Bechtle.
Дивјаковићево дело Sinfonietta драматица је још пре двадесетак година почео да промовише новосадски оркестар хармоника АКУД „Соња Маринковић” са диригенткињом Миланом Симин. Убрзо се Sinfonietta нашла на репертоарима многих европских оркестара попут Accordeonorchester Bayern Деутсхланд из Минхена, затим шпанског Orquestra д’Ацордионс де Sabadell Esspanoll, па Л’Унион Accordeoniste Mixte из Женеве, или лондонског Accordion Orchestra. Дело је извођено диљем Европе, али и у САД и Јапану, а занимљиво је да је ову партитуру штампало чак неколико идавача, попут „Јетелине”, која је већ објавила њено треће издање.
М. С.