overcast clouds
11°C
25.11.2024.
Нови Сад
eur
116.9978
usd
111.6711
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

У недељу наступ Симфонијског оркестра новосадске Академије уметности

14.12.2018. 09:19 09:24
Пише:
Фото: Дневник/ Б. Лучић

Симфонијски оркестар Академије уметности у Новом Саду приредиће у недељу, 16. децембра, у Синагоги претпразнични концерт на коме ће, под управом Андреја Бурсаћа, извести дела Чајковског и Рахмањинова.

Програм отвара увертира-фантазија „Ромео и Јулија” Петра Илича Чајковског, да би потом уследила „Рапсодија на Паганинијеву тему” Сергеја Рахмањинова за клавир и оркестар, где ће као солиста наступити млада пијанисткиња Ивана Дамјанов, студенткиња АУНС, која је недавно на Меморијалу „Исидор Бајић” освојила Другу награду у Б категорији. За финале поново Чајковски, „Шчелкунчикова свита”, односно композиције из чувеног балета „Крцко Орашчић”, које је сам композитор прилагодио концертном извођењу.

– Определили смо се да концерт почнемо веома комплексном увертиром-фантазијом „Ромео и Јулија”, у којој Чајковски кроз музику маестрално тумачи Шекспирову трагедију – за „Дневник” Андреј Бурсаћ. – Када је реч о чувеној концертантној рапсодиј Сергеја Рахмањинова, с обзиром на то да је аутор један од највећих виртуоза у историји пијанизма, дело је изузетно захтевно за солисту, али представља изазов и за оркестар, јер није тек пратња пијанисти, напротив. И, на крају, иако је балет „Крцко Орашчић” на редовном репертоару Српског народсног позоришта, сама свита није у скорије време извођена на нашим концертним подијумима, а студенти воле ту музику и уверен сам у то да ће публика уживати.

Говорећи генерално о избору композиција којима ће се представити студенти удружени у Симфонијски оркестар АУНС, Бурсаћ истиче да их нема смисла штедети, јер ће се пред њима, када заврше студије, отворити ангажман у неком професионалном оркестру, наравно ако прођу аудицију, а то онда подразумева да могу да свирају све. Наравно, није поента ни да их одабрана дела „завију у црно”, баш као ни да се налазе на доњој граници њихових просечних могућности, пошто онда објективно нема напретка, већ је потребно пронаћи неки оптимум који ће из већине тих младих људи извући максимум, па и мало преко њега, ако је могуће. 

– Наравно, мора се водити рачуна и о чињеници да рад са симфонијским оркестром који творе студенти сваке године почиње практично из почетка. Од генерације до генерације се, наиме, ситуација мења, па су некада одлични лимени дувачи, путом буду „јачи” дрвени, једном су сјајне виолине а други пут је супер секција чела, баса... – истиче Бурсаћ. – Али исто тако се мора водити рачуна и о томе да није овде реч само о настави чији се домети мере унутар зидова учионице, већ је „последица” концерт, на којем публика нема - нити би требало да има - снижене критеријуме. Она жели да чује извођења и Рахмањинова и Чајковског која ће бити на нивоу снимака које имају код куће или утиска који су на њих оставили професионални оркестри. Дакле, ту нема пардона, али с пуно интензивног рада могуће је ова очекивања оправдати и бити на највишем могућем уметничком нивоу. То ћемо, верујем, у недељу и потврдити. 

М. Стајић   

 

Пројекат “Развој културног и уметничког стваралаштва” реализовао је “Маркет ИТ Маркетинг анд ПР”, а суфинансиран је од стране Града Новог Сада. Ставови изнети у подржаном пројекту нужно не изражавају ставове органа који је доделио средства.

Пише:
Пошаљите коментар