Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Одјеци Бемуса: Сусрет с велшким бас-баритоном Брином Тервелом

07.11.2022. 10:23 10:26
Пише:
Фото: Tanjug

БЕОГРАД: Настављајући пре неколико година установљено правило да на свечаном отварању Београдских музичких свечаности наступи одабрани великан међународне оперске сцене, 54. по реду престонички фестивал је после Романа Варгаса, Анђеле Георгију, Чарлса Кастронова, Марије Гуљегине и Томаса Хемпсона (прошле године) започео сусретом с једним од најславнијих светских вокалних звезда, великим велшким бас-баритоном Сер Брином Тервелом.

Харизматични, а током концерта се видело, и изузетно приступачан и шармантан уметник, који је са сцене Коларчеве задужбине од првог тренутка зрачио позитивном енергијом и на оркестар и одушевљену публику, био је пре 33 године, на почетку каријере, такмац незаборавном Дмитрију Хворостовском, добивши 1989. на познатом Би-Би-Сијевом Међународном оперском такичењу у Кардифу другу награду (пре пет година прерано преминули сјајни и ненадмашни руски баритон био је тада победник конкурса). Убрзо је изградио интернационалну каријеру, тријумфално освајајући све водеће оперске куће , од Ковент Гардена и Бечке државне опере до Метрополитена, али и бројне концертне подијуме, певајући и лид, националне велшке композиције и духовну музику. На Бемусу је сарађивао с новоформираним Фестивалским оркестром „Виртуози“ под вођством Бојана Суђића, састављеним од професора Факултета музичке уметности, појединих чланова неколицине домаћих оркестара и одабраних младих инструменталиста, а као с гошћом концерта наступио са сопранисткињом блиставог професионалног успона, Софијом Петровић (коју је новосадска публика недавно упознала као Кармен у новој поставци истоимене опере).

Реткост присуства на домаћем подијуму Вагнерових дела свакако није само у недостатку правих „вагнеријанских“ гласова, каквим припадају вокали и хабитуси оба уметника, него и у код нас мањој традицији извођења његових музичких драма. Стога је први део концерта донео велико узбуђење већ од првих тактова маестетичне и опсежне, звучно богате увертире за Мајсторе певаче, на коју се надовезала арија Ханса Закса из другог чина, доминантног и стасом и гласом, Брина Тервела. Понирући у све поре свог огромног и моћног, али и пастозног бас-баритона, он је сјајно дочарао све изражајне сфере лика, нијансирајући га сигурно и чврсто, али и  меко, све колорите Вагнерове музике с највећим полетом преносећи касније и на Вотанов опроштај из опере Валкире. Сувереност у свим лагама свог огромног вокалног распона и експресивности, беспрекорну певачку технику и вештину, приказао је и у другом делу вечери и као Дон Пизаро из Бетовеновог Фиделија и демонски Мефистофелес из истоимене опере Арига Боиита, оживљавајући их упечатљиво и страствено и у сценском исказу. Пленећи пођеднако и живим гестом и покретима тела, а нарочито изражајношћу лица и погледа, слободним и наизглед сасвим лежерним приступом, невероватни уметник је потом приказао и своје умеће у интерпретацији мјузикла, нарочито у феноменалном глумачко-певачком тумачењу лика Тејвјеа из чувеног Виолинисте на крову, али и нумере из Камелота, најзад и Поргија у проосећаном дуету с Бес из Гершвинове опере Порги и Бес. 

Откриће вечери за многе је било и прво огледање на Бемусу Софије Петровић, раскошног по волумену, боји и интензитету, у свим детаљима беспрекорно обликованог и изнијансираног драмског сопрана. Освајајући и осећајнишћу, чистоћом и музикалношћу, али и својеврсном стаменошћу и смиреношћу наступа (без и једног покрета), посебно је одушевила, после Изолдине смрти (из трећег чина опере), прекрасно фразираном аријом Вердијеве Лејди Магбет, али и као Бес у величанствено донетом дуету с Поргијем Брина Тервела, најзад и у високом сензибилношћу и нежношћу обојеној нумери Mеmory из мјузикла Мачке. Диригентско вођство Бојана Суђића, нашег угледног маестра с великим искуством, знањем, даром, посвећеношћу и егзактношћу у неговању симфонијског и оперског репертоара, вођено карактером сваке поједине арије, дуета, или оркестарске тачке, било је прилагођено и тренутним могућностима још „младог“ ансамбла, којем и поред изванредног састава и способности предстоји још заједничког рада у обликовању уједначености и усклађености инструменталних група, промптне окретности, приправнсти и флексибилности у уједињеном заједничком дејству и деловању.

Марија Адамов

Пише:
Пошаљите коментар
Концертом Брина Терфела у Коларцу почео 54. Бемус

Концертом Брина Терфела у Коларцу почео 54. Бемус

01.11.2022. 20:32 21:52