НОВИ БРОЈ „ПОЉА”: Између мишљења и мисаоне бујице
Из издавачке радионице Културног центра Новог Сада изашао је нови, новембарско/децембарски број часописа за књижевност и теорију “Поља”.
Отвара га рубрика “Гласови”, у којој поезију објављују Ненад Јовановић, Петар Матовић, Саша Нишавић, Јелица Кисо, Марија Јаким и Младен Шљивовић, а прозу Борислав Благојевић и Воки Ерцег. Рубрика “Дозиви” пак доноси прозу египатског нобеловца Нагиба Махгфуза, америчог писца и композитора Пола Болуса, немчког адвоката Фердинанда фон Шираха као о поезију мађарског песника Иштвана Беседеша, америчке поетесе Ким Адоницио и словеначког филозофа Муаниса Синановића. Под окриљем „Реда вожње” објављен је разговор Радмиле Гикић Петровић са Славком Гордићем, као и слово захвалности Јовице Аћина поводом Међународне награде „Милован Видаковић”.
Посебно поглавље часописа посвећено је Свескама једног од најистакнутијих представника прве генерације енглеских романтичарских песника Семјуела Тејлора Колриџа. Ови по много чему јединствени записи, којим је Колриџ „намиривао савест након протраћеног дана, најчешће посвећеног алкохолисању и пушењу опијума”, настајали су током пуне четири деценије, од 1794, када је почео да води белешке током пешачке туре по Велсу, па све до 1834, будући да су последње настале свега неколико дана пре његове смрти. При томе ове цртице нису организоване као реченице већ као низови призора. „Иако су отпочете као подлога за скицирање песама, есеја, чланака, Колриџове свеске су убрзо постале корпус за себе. И материјал скупљен у њима с годинам се све мање могао преточити у било који други контекст”, наводи Бојан Савић Остојић о Свескама. А колико је у наслову овог текста – „Између мишљења и мисаоне бујице” – био у праву најбоље говоре одабрани делови Свески, које такође доносе „Поља”.
“Поља” традиционално доносе и критичке приказе нових књига, међу којима је и тексти Владиславе Гордић Петковић о књизи „Пурпурна декада” Владимира Копицла, Драгане Бошковић о роману „Људи без гробова” Енеса Халиловића, Маје Белегишанин о „Соби на обали” Милана Белегишанина, Татјане Росић о сећањима Александра Хемона „Моји родитељи, увод”, те Драгана Бабића о „Човеку у црвеном капуту” Џулијана Барнса. Часопис заокружује приказ 65. годишње изложбе СУЛУВ-а из пера Саве Степанова, а одабрани радови са овог вернисажа су и ликовни вињете нових „Поља”.
М. Стајић