„Нова мисао” посвећена књижевном портрету Селимира Радуловића
Из издавачке радионице Културног центра Војводине „Милош Црњански” изашао је нови број часописа за савремену културу Војводине „Нова мисао”, овога пута тематски фокусиран на стваралаштво Селимира Радуловића.
У организацији КЦВ и Друштва новосадских књижевника одржан је, наиме, недавно округли сто посвећен књижевном портрету угледног српског песника, есејисте, антологичара... а саопштења свих учесника тог скупа сада су сабрана у „Новој мисли”. Међу њима су и студије Ивана Негришорца, Владимира Копицла, Саше Радојчића, Зорана Ђерића, Бојана Јовановића, Јелене Марићевић Балаћ, Зденке Валент Белић, Мине Ђурић.., као и слово епископа бачког Иринеја, у којем је истакао да је Радуловић „досад једини српски песник који, уз духовнике и богослове, мистагошки види, кроз копрену видљивог, оно што је невидљиво, а стварније је од видљивог”.
„За њега светогорски старци и пустињаци – међу њима и пустињаци који живе у пустињи модерног велеграда – нису ексцентрични згубидани и бродоломници живота него светионици и путовође на путу живота достојног човека као боголиког и богочежњивог бића. До крајње границе су смирили себе, али Господ их је узвисио до Своје висине. Надахнутим стиховима, на начин њих достојан и себи својствен, узвисио их је и овај необични српски песник”, наводи владика Иринеј, уз напомену да Радуловића и његов књижевни опус и његове свеукупне стваралачке активности истичу као „еминентног чувара традиционалних символа и хришћанског етоса”.
По оцени академика Матије Бећковића, „у најновијој духовној обнови српског песништва све уочљивији је стваралачки подухват Селимира Радуловића, о чијем читању и разумевању оне једне једине књиге из које су настале све остале као да сведоче и његови иницијали. „У Библији налази С. Р. одговоре на дилеме савременог човека и тек искрсла питања наших дана. То је она вера да ће и небо и земља проћи, а Реч неће. Та вера је вера у поезију која је надживела и која ће надживети све друге. Показало се да је најређи дар онај који књигу над књигама чита као најновије извештаје и даје коначне одговоре на питања која из часа у час искрсавају у наше дане. Поезија је изнад истине, изнад науке и филозофије и зато не знају ни шта је њен смисао ни шта ће с њом. Поезија је молитва и нема другог циља него да постоји и потврди човеково постојање. Својим песништвом С. Р. демантује мишљење да та књига код Срба уопште и у српском песништву посебно није имала ону улогу коју је добила код неких других народа. Ако није, има је сад, а сад је и најважније!
Сам Селимир Радуловић је у својеврсној уводној беседи оценио да је његов песнички живот, „даровима Оног који све дарује, Оног којим је саздано све, испунио два песничка живота”: „Први, окончан крајем осмог десетлећа прошлог века, у оквиру којег сам, без остатка, извршавао налоге занатлијског писма. Писао сам поезију, нисам певао песме! У том се духу, рекао бих, изнедрује деведесет одсто савремене песничке продукције. Мој поглед је, истовремено, ишао и к миту и к неусколебивој песничкој ризници старих стихова, у којој су смештени најлепши песнички узорци у минулих две хиљаде година. И у сенци столетних песничких храстова, као што су Хомер, Данте, Шекспир, Бајрон, Гете, Хелдерлин, Новалис, Кавафи, Тракл, Рилке, тече мој други песнички живот. И, да будем сасвим отворен, с времена на време, излазећи из сенке њихових монументалних крошњи, тражим, промаљајући стидљиво главу, у сунчеву зраку, онај сноп светлости и боја који ми се чини најизазовнијим”.
М. Стајић